Maar gaan we soms niet een beetje te snel over de analytische fase ?
Daarom dacht ik eens even toe te lichten hoe ik één en ander voorbereid heb om te bepalen wat ik allemaal nodig heb, en waar het allemaal moet komen ...
Ik zal eerst de afbeelding geven, en daarna wat toelichting :

Misschien dat door de compressie de kleuren niet zo goed meer overkomen, maar waarom heb ik nu kleine gekleurde vierkantjes (blokjes) genomen ?
Wel, op z'n schema moet heel wat op, op een beperkte ruimte ... Als je nu op voorhand of tijdens het werken een legende aanmaakt, waarin je bij gaat houden welke kleur voor wat staat. Bv. purper is tv-coax ofzo, en blauw is utp ofzo ...
Je kan dan eventueel nog wat extra uitleg bij op het schema zetten ...
Als je dan kamer per kamer volledig behandeld hebt, en je meent te denken dat je alles in orde hebt, kan je gewoon alle bolletjes van een bepaalde kleur gaan tellen en hop > meetstaat ...
Door dit schema op te stellen heb je nadien echter ook al een heel goed idee waar wat allemaal gaat komen, en kan je de eventuele beperkingen of onmogelijkheden eruithalen ...
Enfin, dit is een begin, van hieruit hoor ik het wel of er vragen zijn, of eventuele betere alternatieven ...
Tip : Maar dit met een tekenprogramma dat layers kan gebruiken, zodat je de plattegrond op 1 layer kan zetten, de symbolen op een andere, en de uitleg op nog een andere ... Als het dan wat druk wordt, kan je bv. kiezen van enkel de symbolen en de plattegrond te laten zien ...
Groeten,
Bart