Ik doe alles zelf, vandaar soms wel eens een domme vraag. Van opleiding ben ik wel elektricien maar sinds ik afgestudeerd ben heb ik nooit mijn beroep uitgevoerd. Vandaar soms wel eens een domme vraag. Hierin is dit forum al wel een erg goede hulp geweest...

Effe situatieschets...
De woning die wij gekocht hebben heeft een volledig vrije zolder en is volledig onderkelderd. Hier heb ik rondom in de kelder (1) EN op de zolder (2) afvoerbuizen gehangen om daarin alle kabels proper te kunnen begeleiden. Op zolder heb ik er dus twee omdat ik mijn netwerk wil scheiden van de stuurdraden en de aansluitingen van de verlichting. Overal heb ik geboord met een diamantboor voor de buizen in de muren. Ik kan dus ten allertijde aan al mijn kabels en aansluitingen. Dit bied perspectief voor de toekomstplannen

De sturing van mijn systeem gebeurt met UTP kabel en dit op 24V, de aansturing van mijn stopcontacten is met XVB 3G2.5, de sturing van mijn verlichting is momenteel nog XVB 3G1.5 (die nog kan veranderen naar laagspanning)
Soit, mijn vraag is eigelijk...
Krijg ik storing op mijn tv-signaal (telenet) als ik mijn coaxkabels in dezelfde buizen trek waarin alle kabels van mijn stopcontacten lopen?
A.) De binnenkomende coax zou via dezelfde buis komen waarin mijn kabels liggen van al mijn stopcontacten.
B.) En plaats ik de coax naar de ruimtes (living, slaapkamer 1, slaapkamer 2) ook via die of ga ik via mijn buis waarin de stuurdraden liggen of die van mijn netwerk.
Ik ben op zoek naar de oplossing waarik de minste kans heb op storing op mijn coax (dus mijn TV- beeld en internet kwaliteit (Telenet))
Dus ...
Waar is de minste kans op storing:
- coax vs. aansturing stopcontacten
- coax vs. aansturing lichtpunten / sturing
- coax vs. netwerk
Of dan toch een apparte buis leggen voor de coax?