1.Na toch nog eens verschillende treads gelezen te hebben ben ik er niet meer zo zeker van om de drukknoppen met UTP kabel te voorzien

De meningen blijken nogal verdeeld maar als je in het begin met rechtstreekse bediening van je teleruptors gaat werken blijkt dat UTP niet zo geschikt is ... ? kan iemand hier nu eens en vooraltijd een deftige uitleg over geven ?? Voltage, Spanningsval vs. lengte, keuring, ... ?
2. Stel dat er toch iemand met een positief UTP antwoord komt ... dan moet ik zowiezo naar laagspanning gaan kijken voor de aansturing. Hoe gaat dit precies in zijn werk? Ik weet ondertussen dat je een laagspannings voeding nodig hebt 12 of 24 volt en dat deze gekoppelt wordt met laagspannings teleruptors ... maar hoe moet ik me dat praktisch voorstellen? (laagspanningsVoeding, 230V, Telerputor, Lichtpunt, Drukknop)
3. Ondertussen ben ik gestart met het uittellen van het aantal meters kabel. Ik heb aan iedere drukknop van de grond tot aan de drukknop 1,5 meter genomen en aan de kast, 2 meter van op de grond tot in de kast.
Is dit voldoende? Of veel te ruim?
4. Ondertussen zijn we op nog een ander probleem gestoten. Normaal gezien werken we enkel onze beneden verdieping af. Wat ook wil zeggen dat boven de elec. installatie niet volledig klaar moet zijn. Een voorbeeld is: In totaal kom ik nu aan 32 apparte licht punten in heel het huis. wat dus ook zou willen zeggen 32 teleruptors ... maar als we die van de boven verdieping al kunnen laten vallen + een aantal beneden komen we om te starten al met een 10 tot 15 tal toe ... Maar nu heb ik al gehoord dat je op die manier geen goedkeuring krijgt voor je installatie

Wie kan hier meer over vertellen?
Zo dat was het voorlopig weer een beetje, hopelijk kan iemand me met deze vragen helpen.
GreetZ
David