Even een reactie op jou bericht.
Ongelooflijk straf dat men je wijs heeft gemaakt om met halogeen transfo's te werken. Waar zijn dan de regels van ARAI nog voor, laat staan de normen van de fabrikant.
Die transfo's van Hager zijn trouwens heel goed van kwaliteit. Ik gebruik ze regelmatig, alleen spijtig dat ze zo veel modules plaats innemen.
Let alleen op dat je nooit een transfo naast een stroomverliesschakelaar zet, want het magnetisch veld ervan beïnvloed de stroomverlies.
Trouwens er ontstaan ook veel problemen met teleruptoren samen met hulpcontacten daar deze niet krachtig genoeg zijn om verschillende contacten te openen of sluiten. Persoonlijk gebruik ik deze nooit. De kans is te groot dat ze blijven plakken, zelf al hoeven ze enkel wat gloeilampen te schakelen.
Logo en CJC/Bticino Schakelaars
Moderator: Domotix-Moderators
Hoi Benny,
Tja, en dat was iemand die villa's afwerkt waar ik enkel van kan dromen hoor, zo zie je maar ...
By the way, wat bedoel je met regels van het AREI ? 't is toch niet omdat je eigenlijk geen sterk genoege transfo's gebruikt, dat je de regels van het AREI met de voeten treed ? Of bedoel je iets anders ... ?
Ja, heb 2 van die Hager trafo's van 63VA, en elke trafo is 4 modules breed geloof ik ... Kans voor problemen met een verliesstroomschakelaar, zal ik niet hebben ... Heb 3 aparte kasten, 1 voor zekeringen en verliesstroom en overspanning etc... , 1 voor lichtsturing en 1 voor rolsturing ...
Groetjes,
Bart
Tja, en dat was iemand die villa's afwerkt waar ik enkel van kan dromen hoor, zo zie je maar ...
By the way, wat bedoel je met regels van het AREI ? 't is toch niet omdat je eigenlijk geen sterk genoege transfo's gebruikt, dat je de regels van het AREI met de voeten treed ? Of bedoel je iets anders ... ?
Ja, heb 2 van die Hager trafo's van 63VA, en elke trafo is 4 modules breed geloof ik ... Kans voor problemen met een verliesstroomschakelaar, zal ik niet hebben ... Heb 3 aparte kasten, 1 voor zekeringen en verliesstroom en overspanning etc... , 1 voor lichtsturing en 1 voor rolsturing ...
Groetjes,
Bart
There's No Home Like An Automated Home ...