Touchscreen

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
Koen Matthijs
DomoFreak

Touchscreen

Post by Koen Matthijs »

Iemand enig idee of er touchscreens te vinden zijn die te koppelen zijn aan een PLC(tje), een look hebben die in een interieur past, en geen fortuin kost ?

Misschien meer kans om de lotto te winnen, maar je weet maar nooit... :wink:

Thanks,
Koen.
ringods
DomoExpert

Post by ringods »

Koen,

Ik heb recent ook rondgekeken naar zulk speelgoed, maar ik denk dat er een tegenstrijdigheid is tussen touchscreen en geen fortuin kosten. Ik denk er sterk over de touch screens nog wat uit te stellen. Wat ik wel ga voorzien is een ruimte waar zo iets ingewerkt kan worden in de muur en een ethernet verbinding plus voeding daar naartoe. Bijna elke PLC is te koppelen aan Ethernet, en het zal niet zo lang meer duren voor je embedded PC's met touchscreen kunt vinden tegen redelijke prijzen die kunnen ingebouwd worden.

Kijk bijvoorbeeld eens naar deze Panel PC. Uitgerust met een touchscreen en een ethernet poort kun je hier alle kanten mee uit. Hij kost echter wel nog US $1155. Als je echter ziet dat een normale PDA met kleurenscherm nu te krijgen is voor rond de 250 euro, dan moeten er binnenkort toch mogelijkheden komen voor inbouw denk ik zo...

Ringo
Koen Matthijs
DomoFreak

Post by Koen Matthijs »

Misschien als uitbreiding op mijn vraag : zijn er displays te vinden ? Dan heb je natuurlijk enkel maar éénrichtingsverkeer (enkel output), maar goed het is al iets. Het moeten er wel zijn die je in je huis wil hangen (geen industriële displays).

Ik heb voorlopig geen PDA, maar ik zal met argusogen uw topic volgen. Een PDA heeft inderdaad meer kans om er ooit te komen dan een touchscreen... (en je kan er veeeeel meer mee doen natuurlijk).

In elk geval al bedankt voor de antwoorden !

Gr,
Koen.
on4cet
Site Admin

Post by on4cet »

Misschien wordt dat nog wel iets voor de 'tablet-pc's', die zijn een stuk groter, maar bezitten dezelfde technologische snufjes (oa. wireless networking) ...

Bart
idm
DomoFan

Post by idm »

Ik heb het PHC systeem van Peha met visualisering, deze visualisering is een onderdeel in de nieuwe software waar je een plan of meerdere kan inladen van je woning of gebouw, er lichtjes en knoppen op kan plaatsen (drag and drop principe) uitgangen en ingangen toewijzen. Wanneer dit klaar is kan je in je phc software een stand alone programma genereren om je visualisering te gebruiken. Mijn vaste pc is gekoppeld via RS232 aan de stuureenheid en via een remote connectie kan ik wireless via m'n tablet pc het hele gebeuren sturen en controleren (zie foto in bijlage)

Ive
Attachments
tabletpc.jpg
tabletpc.jpg (15.65 KiB) Viewed 14960 times
on4cet
Site Admin

Post by on4cet »

Verdorie Ive,

Dat ziet er knap uit : visualisering en die tablet pc ... Ja, knappe software blijkbaar ... Ik denk dat het tegenwoordig niet makkelijk is, om zelf nog zoiets knap te programmeren ...

Bart
idm
DomoFan

Post by idm »

Thanks Bart,

Er kruipt inderdaad wel wat werk in het tekenen van zo'n plan, maar dat moet je natuurlijk maar éénmalig maken. Wat het nog blitser maakt is natuurlijk een touchscreen in de muur waarop je plan van je woning te zien is, zodat je dan vanop één of meerdere plaatsten in je woning eender welke actie kan uitvoeren. Met een VGA splitter kan je tot 16 schermen plaatsen, helaas heb ik daar bij het leggen van m'n bedrading niet aan gedacht...

mvg,
Ive
on4cet
Site Admin

Post by on4cet »

En zo ga je altijd zien, dat je ondanks de kilooooometers draad, nog tekort komt voor de plannen die je met de jaren ontwikkeld :-)

Bart
idm
DomoFan

Post by idm »

geen paniek, de technologie zal daar ten gepaste tijde wel een mauw aan passen :wink:
geert83
DomoMember

Re:

Post by geert83 »

idm wrote:Ik heb het PHC systeem van Peha met visualisering, deze visualisering is een onderdeel in de nieuwe software waar je een plan of meerdere kan inladen van je woning of gebouw, er lichtjes en knoppen op kan plaatsen (drag and drop principe) uitgangen en ingangen toewijzen. Wanneer dit klaar is kan je in je phc software een stand alone programma genereren om je visualisering te gebruiken. Mijn vaste pc is gekoppeld via RS232 aan de stuureenheid en via een remote connectie kan ik wireless via m'n tablet pc het hele gebeuren sturen en controleren (zie foto in bijlage)

Ive
Met welke sofware heb je het plan getekend?

Mvg,

Geert
idm
DomoFan

Post by idm »

met 3D home architect
filip
DomoMember

re:

Post by filip »

En Qbus heeft een ethernet-module voor pda, wel 560 eurootjes.
Een Q-bus bezitter
Post Reply