Waterschade vs aardlekschakelaar/zekeringen

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
simonjo
DomoExpert

Waterschade vs aardlekschakelaar/zekeringen

Post by simonjo »

Hallo,

Enige tijd geleden had ik waterschade, in zoverre dat er redelijk wat water terecht is gekomen op (en in) een aardlekschakelaar en zekeringen, welke op die moment niet in gebruik waren.

Nu zegt de verzekeringsexpert dat deze nog gebruikt kunnen worden (en dus niet vergoed), terwijl ikzelf deze componenten liever vervang. Uiteindelijk dienen zij om de veiligheid van mijn installatie te garanderen.

Heeft iemand hier ervaring mee, of goede raad !?

mvg, Jo
on4cet
Site Admin

Post by on4cet »

Het zou best kunnen dat deze op dit moment nog wel bruikbaar zouden kunnen zijn, maar ik neem dat er ergens wel contacten zullen inzitten, die bij contact met water misschien wel eens zouden kunnen gaan roesten. En een contact dat roest vertoont, schakelt in mijn ogen niet goed genoeg meer, met andere woorden, er zal sowieso al veel minder stroom kunnen afgevoerd worden bij problemen ...

Just my 2 cents ...

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Falcon10
DomoExpert

Post by Falcon10 »

kan je niet aantonen met een of andere studie van een universiteit ofzo dat dat effectief problemen kan geven op gebied van kortsluiting/slechterkende zekeringen etc ?
Farao
DomoExpert

Post by Farao »

Vraag het eens aan de fabrikant of invoerder.
Een statement van de fabrikant dat de goede werking niet meer gegarandeerd is of ingeval van een veiligheidsfunctie zelfs niet meer mag gebruikt worden moet volstaan. Daar kan een verzekeringsexpert niet tegenop, de fabrikant zal u dat met plezier verschaffen, zo kunnen ze nieuwe spullen verkopen...

Farao
Post Reply