Hallo,
Enige tijd geleden had ik waterschade, in zoverre dat er redelijk wat water terecht is gekomen op (en in) een aardlekschakelaar en zekeringen, welke op die moment niet in gebruik waren.
Nu zegt de verzekeringsexpert dat deze nog gebruikt kunnen worden (en dus niet vergoed), terwijl ikzelf deze componenten liever vervang. Uiteindelijk dienen zij om de veiligheid van mijn installatie te garanderen.
Heeft iemand hier ervaring mee, of goede raad !?
mvg, Jo
Waterschade vs aardlekschakelaar/zekeringen
Moderator: Domotix-Moderators
Het zou best kunnen dat deze op dit moment nog wel bruikbaar zouden kunnen zijn, maar ik neem dat er ergens wel contacten zullen inzitten, die bij contact met water misschien wel eens zouden kunnen gaan roesten. En een contact dat roest vertoont, schakelt in mijn ogen niet goed genoeg meer, met andere woorden, er zal sowieso al veel minder stroom kunnen afgevoerd worden bij problemen ...
Just my 2 cents ...
Bart
Just my 2 cents ...
Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Vraag het eens aan de fabrikant of invoerder.
Een statement van de fabrikant dat de goede werking niet meer gegarandeerd is of ingeval van een veiligheidsfunctie zelfs niet meer mag gebruikt worden moet volstaan. Daar kan een verzekeringsexpert niet tegenop, de fabrikant zal u dat met plezier verschaffen, zo kunnen ze nieuwe spullen verkopen...
Farao
Een statement van de fabrikant dat de goede werking niet meer gegarandeerd is of ingeval van een veiligheidsfunctie zelfs niet meer mag gebruikt worden moet volstaan. Daar kan een verzekeringsexpert niet tegenop, de fabrikant zal u dat met plezier verschaffen, zo kunnen ze nieuwe spullen verkopen...
Farao