Signaal rolluik beneden/boven
Moderator: Domotix-Moderators
Signaal rolluik beneden/boven
Bij het bedienen van elecktrische rolluiken, hoe kan men een signaal naar buiten krijgen (voor naar de ingang van een domoticasysteem te sturen) om te weten wanneer een rolluik beneden of boven is zonder een tijd in te stellen dat de rolluikmotor moet draaien?
Zou dit niet 1 van de vragen zijn, die iedereen zowat bezig houd ?
Mogelijkheden genoeg, maar realiseerbaar ?
Je zou bv. een soort contact kunnen laten inbouwen in de rolgeleider onderaan, waardoor als het rolluik beneden is, deze switch ingedrukt wordt, en dan nog eentje ergens bovenaan, zodat als rolluik helemaal boven is, er geen enkel switchke ingedrukt wordt door het rolluik ...
Je zou ook kunnen proberen van ergens op de opgerolde as iets te doen daarvoor, maar ook niet simpel denk ik ...
Ik weet ook niet of er motoren zijn, waarin een contact wordt naar buiten gebracht bij einde koers ? Misschien eens aan somfy vragen op de domotiX beurs ??
Mvg,
Bart
Mogelijkheden genoeg, maar realiseerbaar ?
Je zou bv. een soort contact kunnen laten inbouwen in de rolgeleider onderaan, waardoor als het rolluik beneden is, deze switch ingedrukt wordt, en dan nog eentje ergens bovenaan, zodat als rolluik helemaal boven is, er geen enkel switchke ingedrukt wordt door het rolluik ...
Je zou ook kunnen proberen van ergens op de opgerolde as iets te doen daarvoor, maar ook niet simpel denk ik ...
Ik weet ook niet of er motoren zijn, waarin een contact wordt naar buiten gebracht bij einde koers ? Misschien eens aan somfy vragen op de domotiX beurs ??
Mvg,
Bart
There's No Home Like An Automated Home ...