hier gaat ie dan (m'n eerste bericht op dit forum).
Ongeacht de hopen discussies die hier lopen over EIB of teleruptoren zou ik toch graag een beeld krijgen van wat EIB juist inhoud.
Ik kan dit blijkbaar nergens terugvinden hoe dit systeem praktisch in z'n werk gaat. Ik lees dat er een EIB kabel daarheen je huis voorzien moet worden waar dan onbeperkt componenten op ingeplugd kunnen worden. Deze EIB kabel komt toe bij de processor (schakelkast) waar dus een programma inzit die herprogrammeerbaar is (al dan niet zelf).
Nu is de vraag waar ik dus meer geen antwoord op kan vinden: hoe ziet deze EIB kabel er juist uit en hoe gaat die \"onbeperkt inpluggen van componenten\" juist in z'n werk?? Klik je de componenten op die kabel of heeft die EIB kabel vb 20 kleine kabeltjes die gebruikt kunnen worden, maar dit lijkt mij dan eerder een \"beperkte\" kabel want vol = vol...
Of moet op voorhand elke schakelaar die je ooit wilt voorzien van domotica functie voorzien worden van een EIB kabel, wat dus op een soort van sterschakeling met deze kabel naar de elektriciteitskast neerkomt... Zoals je ziet is er veel onduidelijkheid en ik ben denk ik niet de enige hier.
Ik ben iemand die alles graag zeer praktisch ziet voor ik beslissingen neem en zou deze vraag dus graag opgelost zien...

Alvast bedankt voor jullie antwoorden hier!
Roel