overspanningsbeveiliging

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
kdevos
DomoMember

overspanningsbeveiliging

Post by kdevos »

Moet de nulleider ook beveilig worden of enkel de 3 fasen?

Ik zie in de catalogus van vynckier dat er een monoblok bestaat voor 3+N, maar ik zou echter opteren voor een enkel blok per fase met zo'n module die kan vervangen worden als die effectief eens in actie heeft moeten treden. Nu staat er bij die enkele blokken enkel dat de L moet beveiligd worden. De vraag is dus: moet ik er gewoon 3 voorzien voor mijn 3 fasen of moet ik er nog een extra bijkopen om ook de nulleider te beveiligen?

alvast bedankt,
on4cet
Site Admin

Post by on4cet »

Mijn overspanningsbeveiliger is in 2 delen opgebouwd, 1 voor de fase, en één voor de nulleider ...

3 fasen beveiligen is pas van nut als je ook 3 fasen aansluit / gebruikt hé

Mvg,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
kdevos
DomoMember

Post by kdevos »

tuurlijk zal ik dan 3 fasen gebruiken, de vraag is enkel moet ik enkel die drie fasen beveiligen of ook de nulleider tegen overspanning? Eigenlijk zit er toch geen spanning op de nulleider

Die monobloks hebben 4 aansluitingen dus 3+N ik zal dus maar vier aparte modules kopen, 3 voor de fasen en 1 voor de nulleider
on4cet
Site Admin

Post by on4cet »

Zelf heb ik een overspanningsbeveiliger van OBO

http://www.obo-bettermann.com/be_nl/tbs ... teme.shtml

Informatie over deze produkten en aansluitgegevens kan je hier vinden, hier kan je dan ook zien, dat je gerust een model kan kiezen waar er in één keer 3 fasen + 1 neutre opzitten, en waar je toch de afleidermodule kan vervangen zonder demontage of wat dan ook van de ganse blok ...

http://www.obo-bettermann.com/downloads ... egr_nl.pdf

Hopelijk heb ik je hiermee toch nog een beetje kunnen helpen ...

Mvg,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Post Reply