on4cet wrote:Hoi Kitt,
Wel, ook bij mij ontbreken de centen momenteel nog, maar ik vermoed dat het TOCH die van bTicino gaat worden, mooi uitzicht, alle mogelijkheden en weet je, ik heb die inbouwdoos er ook al voor ingebouwd, die zit gewoon achter het gips met een stuk hardboard ervoor.
Kosten inderdaad super veel, maar als je de analoge versie neemt (van de digitale weet ik niet zo veel), dan kan je via een balun (of zelfs een rechtstreekse interface die het signaal naar een scart overzet) het signaal gebruiken om het ook op je TV te zetten, of via een time-lapse recorder, die dan bv. kan starten getriggerd door je deurbel-kontakt.
Ik weet het niet zo, hoe het met die digitale (2draads) modellen zit, maar ik heb een beetje schrik, dat je daar niet meer aan allerhande signalen kan geraken ... Hoe ga je bv. van die digitale modellen, de audio en de video aftappen, om het ook voor andere doeleinden te gebruiken ?
Mvg,
Bart
PS. Als ik ooit de Lotto zou winnen, ga ik voor het kleuren-model ipv. zwart/wit, maar anders zal het bij de laatste blijven ...
Bart ,
Dan zijn me met 2 .. ik had gekeken voor de kleuren versie met 2 binnenposten en eigenlijk zelfs 2 buitenposten .. maar als ik de prijs zag lag ik achterover .... dan gegeken voor iets bescheidener systeem maar je zit al rap aan 600 euro met 1 videobinnepost en 1 audiobinnepost ..
Moeten ze daar toch veel geld op verdienen ..want die CCD camerakes die daarin dat kost 2x niks eh .. heb al gedacht van een cameratje appart te plaatsen en een gewone parlefoon .....
En zoals je zegt met een analoge kan je de videoout van de camera gebruiken voor op TV te tonen of op te nemen op een recorder ..
Met een digitale zal je waarschijn weer een speciale module nodig hebben die het omzetten van digitaal -> analog video ..
Enfin ik zal in ieder geval genoeg kabels voorzien en voorlopig mijn oude birco parlefoon terug monteren .. ben met een (kleine) verbouwing bezig van o.a mijn living en er komen in heel het huis overal nieuwe alu ramen + rolluiken met motor die ik ga sturen via een Siemens S7-200-226 plctje ..waar ook de rest geleidelijk zal opkomen van verlichting etc ..
Maar tegen dat alles draait ..dan zal ik nog wel effe bezig zijn ..gezien ik alles in m'n eentje doe ..heb wel ooit elektrotechnieken gestudeerd ..maar niet afgemaakt aangezien ik al 10 jaar in de ICT zit ..maar ik heb tijd en met forum zal ik nog wel een en ander bijleren hoop ik

Maar is leuke afwisseling ..heb altijd graag bezig geweest met electriciteit & electronica ... naast het pc gebeuren ..
Tom
PS : ik heb ook een ham verleden .. mijn OM was ook radio amateur ..en ben zelf nog ONL geweest ..maar nooit het examen meegedaan voor ON1 of meer ... sta wel nog met een Mast van 18 meter in de tuin met 2 meter antenne op en ook nog een 27mhz vispers

De 3 element beam hebben we een aantal jaren geleden afgebroken .. heb ook niks meer van appratuur momenteel .. en de mast gebruik ik nu vooral voor mijn schotelantennes ... ( ja ook zo een uitgelopen hobby ) ..