Wie gebruikt wat voor methode om de garagepoort te beveiligen (lees : kunnen openen alleen door bevoegden) ...
Ik had een heel kleine entry-keypad voor ogen, maar moet de gegevens nog krijgen welk merk en type het is, maar de bedoeling is dat het heel klein is, ik heb immers enkel de diepte van een gevelsteen ...
Heb ook nog volgende gevonden : via soort ventiel-achtig sleuteltje, en via vingerafdrukken ... (foto in bijlage) ...
Ben eens curieus !
Bart
Entry keypads of ....
Moderator: Domotix-Moderators
Entry keypads of ....
- Attachments
-
- Fingerprint-lock
- fingerprint-lock.jpg (15.93 KiB) Viewed 6523 times
Aan de prijzen van de fingerprint-toestellen te zien, zal het dit nog niet worden vrees ik ...
Heb ondertussen iets gevonden dat heel sterk lijkt op wat ik denk te gaan gebruiken, is zelfs in belgië verkrijgbaar bij GARDINER in aartselaar ...
De touchlock K serie stainless steel ! 3 formaten waaronder 1 heeeel klein
Mvg,
Bart
Heb ondertussen iets gevonden dat heel sterk lijkt op wat ik denk te gaan gebruiken, is zelfs in belgië verkrijgbaar bij GARDINER in aartselaar ...
De touchlock K serie stainless steel ! 3 formaten waaronder 1 heeeel klein
Mvg,
Bart
- Attachments
-
- Paxton Touchlock K serie stainless steel
- touchlock.jpg (14.59 KiB) Viewed 6521 times
Wij hebben net besloten om met onze omringende buren de doodlopende brandgang achter onze huizen af te sluiten met een poort.
Omdat men opzag tegen nog een (verliesbare-) sleutel heb ik voorgesteld een \"pincode\" kastje (in combinatie met een electrische ontsluiter) op te hangen.
Ik heb me toen eens verdiept in die materie en heb besloten te kiezen voor het systeempje AX50 van Axxess.
Deze kan 500 pincodes bevatten en kan tevens met proximity tags werken. Zo krijgt ieder gezin een aantal tags en kan iedereen ook met een prive pincode naar binnen mocht hij z'n tag niet bij zich hebben.
Dit systeem wordt in diverse OEM-varianten geleverd, o.a. door Honeywell (AX50) en door BOSCH security systems (DACM: Door Acces Control Module). Deze laatste heb ik nu in huis, maar nog niet geinstalleerd, omdat de poort nog in bestelling is.
Voordeel van de BOSCH variant: Als je de complete kit besteld (b.v. IUI-DACM/K4-EX) krijg je er ook een CD rom met software bij, plus 10 tags. Met deze software kun je het controller kastje tijdelijk aan de pc verbinden en zo de boel configureren/beheren. Maar stand-alone kan dat ook na het tonen van de master tag en het keypad.
Het systeem bestaat dus uit twee delen: een reader/keypad die je \"buiten\" ophangt, en een controllerkastje wat je \"binnen\" ophangt.
Zie: http://fe0wap86.bosch.de/is-bin/INTERSH ... EG1fL8eFzI (Wat een lange link, als dat maar goed gaat. Zie anders bij www.boschsecurity.com/emea onder intrusion alarm systems/DS7000 series/general accesoires >> je kunt hem dus ook koppelen aan sommige BOSCH alarm systemen)
Bruto list price: €300, niet goedkoop dus, maar bij ons werd de prijs door 8 gedeeld...
Verder zijn een aantal interessante aanbieders van soortgelijke systemen:
SEWOSY: SUN-2 systeem (apart keypad en controller, geen proximity)
CONRAD: TAC 102 en DCS3000
STAR: PIN120
XPR security: diverse interessante series (www.xprsec.com)
MAASLAND, VEMA, EFFEFF: elektrische ontsluiters
Omdat men opzag tegen nog een (verliesbare-) sleutel heb ik voorgesteld een \"pincode\" kastje (in combinatie met een electrische ontsluiter) op te hangen.
Ik heb me toen eens verdiept in die materie en heb besloten te kiezen voor het systeempje AX50 van Axxess.
Deze kan 500 pincodes bevatten en kan tevens met proximity tags werken. Zo krijgt ieder gezin een aantal tags en kan iedereen ook met een prive pincode naar binnen mocht hij z'n tag niet bij zich hebben.
Dit systeem wordt in diverse OEM-varianten geleverd, o.a. door Honeywell (AX50) en door BOSCH security systems (DACM: Door Acces Control Module). Deze laatste heb ik nu in huis, maar nog niet geinstalleerd, omdat de poort nog in bestelling is.
Voordeel van de BOSCH variant: Als je de complete kit besteld (b.v. IUI-DACM/K4-EX) krijg je er ook een CD rom met software bij, plus 10 tags. Met deze software kun je het controller kastje tijdelijk aan de pc verbinden en zo de boel configureren/beheren. Maar stand-alone kan dat ook na het tonen van de master tag en het keypad.
Het systeem bestaat dus uit twee delen: een reader/keypad die je \"buiten\" ophangt, en een controllerkastje wat je \"binnen\" ophangt.
Zie: http://fe0wap86.bosch.de/is-bin/INTERSH ... EG1fL8eFzI (Wat een lange link, als dat maar goed gaat. Zie anders bij www.boschsecurity.com/emea onder intrusion alarm systems/DS7000 series/general accesoires >> je kunt hem dus ook koppelen aan sommige BOSCH alarm systemen)
Bruto list price: €300, niet goedkoop dus, maar bij ons werd de prijs door 8 gedeeld...
Verder zijn een aantal interessante aanbieders van soortgelijke systemen:
SEWOSY: SUN-2 systeem (apart keypad en controller, geen proximity)
CONRAD: TAC 102 en DCS3000
STAR: PIN120
XPR security: diverse interessante series (www.xprsec.com)
MAASLAND, VEMA, EFFEFF: elektrische ontsluiters
- Attachments
-
- BOSCH DACM
- BOSCH DACM.jpg (3.53 KiB) Viewed 6504 times