Koen Matthijs wrote:hoe stuur je zo een Touchscreen aan ? Werkt dit enkel met de Siemens PLC, of kan ik er pakweg met een Easy of ander PLC achtig beest ook mee uit de voeten ? En wat kosten ze ?
En zijn zo een schermen geschikt om in de living te hangen ? 't Hangt natuurlijk van je interieur af, maar toch....
Het scherm dat ik nu in de living ga hangen heeft een crème kleurige rand met een siemens logo erop. Ik heb dat scherm fysiek tot nu toe nog maar 1 keer in mijn handen gehad, en toen vond ik dat het mee viel.
Al mijn Siemens hardware wordt normaal deze of volgende week geleverd. Op dat moment kan ik dus zeggen of dat Siemens scherm ook samenwerkt met andere PLC's, maar ik zou het nu niet weten. Communicatie tussen het scherm en de Siemens PLC gebeurt alvast over een RS-485 seriële kabel.
Prijs was 795 euro voor een touch screen starterspakket. Dat bevat het scherm, een connectiekabel en de software om schermpjes met knoppen en zo te ontwerpen, die dan kunnen gedownload worden naar het scherm zelf. Op die manier kun je bepalen welke instructies het scherm naar de PLC moet sturen als een bepaalde touch screen button wordt ingedrukt.
Ringo