DOMOTICA via PLC
Moderator: Domotix-Moderators
-
- DomoMember
DOMOTICA via PLC
Heeft iemand ook een beckhoff plc voor zijn domotica?
Ik wil graag ervaringen uitwisselen. Heb immers dergelijke plc bij mij geïnstalleerd. het functioneert aardig maar ik wil nog enkele toeters en bellen installeren en meer user friendly maken.
groeten
Ik wil graag ervaringen uitwisselen. Heb immers dergelijke plc bij mij geïnstalleerd. het functioneert aardig maar ik wil nog enkele toeters en bellen installeren en meer user friendly maken.
groeten
Beckhof kende ik niet. Ik ben eens op hun site gaan kijken, ziet er wel knap uit. Kan je misschien wat meer info geven over je configuratie, welke PLC, aantal I/O...., wat je juist bestuurd....
Ik ben met de Twido van Telemecanique aan het testen. Zou een van deze dagen eens enkele I/O modules moeten bestellen...
Groetjes
Xilinx
Ik ben met de Twido van Telemecanique aan het testen. Zou een van deze dagen eens enkele I/O modules moeten bestellen...
Groetjes
Xilinx
Ook bekchoff
Ik heb ook beckhoff.
En ook op zoek naar iemand om hier ervaringen over uit te wisselen.
Mvg,
Dirk
PS: best me te contacteren via 'gewone' email:
dirk.poesen@telenet.be
En ook op zoek naar iemand om hier ervaringen over uit te wisselen.
Mvg,
Dirk
PS: best me te contacteren via 'gewone' email:
dirk.poesen@telenet.be
Beste Dirk,
Ik kan natuurlijk niet verbieden om de rest via private mail af te handelen, maar bedenk wel, dat de info die jullie dan uitwisselen niet toegankelijk is voor anderen die ook op zoek zijn naar zulke info ...
Hoe meer info hier op het forum, des te beter, eventueel nadien even een résumé hier plaatsen ...
Mvg,
Bart
Ik kan natuurlijk niet verbieden om de rest via private mail af te handelen, maar bedenk wel, dat de info die jullie dan uitwisselen niet toegankelijk is voor anderen die ook op zoek zijn naar zulke info ...
Hoe meer info hier op het forum, des te beter, eventueel nadien even een résumé hier plaatsen ...
Mvg,
Bart
-
- DomoMember
Beckhoff plc voor domotica doeleinden
Rudy,
heb jij ervaring met de email-library in TWINCAT?
Ik zou immers bepaalde domotica-events in mijn huis willen combineren met email.
Bijvoorbeeld: als iemand op de bel drukt,stuur de plc me automatisch een email.
Ik krijg de smtp-library van twincat niet aan de praat. 't is alsof mijn plc over mijn router geen toegang krijgt tot het internet en mijn smtp-server.
groeten,
heb jij ervaring met de email-library in TWINCAT?
Ik zou immers bepaalde domotica-events in mijn huis willen combineren met email.
Bijvoorbeeld: als iemand op de bel drukt,stuur de plc me automatisch een email.
Ik krijg de smtp-library van twincat niet aan de praat. 't is alsof mijn plc over mijn router geen toegang krijgt tot het internet en mijn smtp-server.
groeten,
-
- DomoMember
domotica via plc
Rudy,
wat stuur je allemaal aan met je beckhoff plc?
gebruik je de building automation library van twincat?
groeten,
wat stuur je allemaal aan met je beckhoff plc?
gebruik je de building automation library van twincat?
groeten,
-
- DomoMember
twincat
Rudy,
is het een bewuste keuze om de building automation library niet te gebruiken?
Er zitten handige predefined commando's in zoals: lang-kort drukken, timerfunctie met kalender,...
Is jouw plc aangesloten op een router? Zo ja, heeft deze een eigen IP-adres in je netwerk?
Bij mij is deze aangesloten op de router,en kan ik vanop mijn netwerk de software updaten, maar mijn plc lijkt geen toegang te krijgen tot internet over de router.
Ik zou graag via internet een statuscontrole zien van mijn home automation...
is het een bewuste keuze om de building automation library niet te gebruiken?
Er zitten handige predefined commando's in zoals: lang-kort drukken, timerfunctie met kalender,...
Is jouw plc aangesloten op een router? Zo ja, heeft deze een eigen IP-adres in je netwerk?
Bij mij is deze aangesloten op de router,en kan ik vanop mijn netwerk de software updaten, maar mijn plc lijkt geen toegang te krijgen tot internet over de router.
Ik zou graag via internet een statuscontrole zien van mijn home automation...
Ik heb tot hiertoe nog geen nood die building automation functies, omdat mijn drukknoppen in een matrix schakeling staan kan ik de standaard kort-lang functie waarschijnlijk toch niet gebruiken.
Mijn CX1000 krijgt een IP adres via DHCP van de router, wel altijd hetzelfde gelinkt aan het mac adres. Ik programmeer altijd remote via het netwerk, kan het scherm overnemen via CE remote host en kan vanop de CX1000 ook surfen op internet, heel traag natuurlijk.
Rudi
Mijn CX1000 krijgt een IP adres via DHCP van de router, wel altijd hetzelfde gelinkt aan het mac adres. Ik programmeer altijd remote via het netwerk, kan het scherm overnemen via CE remote host en kan vanop de CX1000 ook surfen op internet, heel traag natuurlijk.
Rudi