ik heb overal 16x0.8 svv kabel gebruikt en alle lichtpunten gaan afzonderlijk naar de kast toe en worden door middel van teleruptoren op 24v bedient..
Ik zou hierdan in een micro-PLC ( type logo, crouzet, Zelio logic) willen integreren voor de sturing van oa 8 elektr rolluiken maar ook op termijn lichtpunten, garagepoort, hekken, event. cv...
Ik had dan ook advies willen vragen over welk merk hiervoor het meest geschikt is ?ook naar latere uitbreidingen toe...aangezien LOGO toch wat beperkt zit met zijn ingangen..
Ik had dan ook willen vragen welk type van ingangspanning ik dien te voorzien? Dient dit zoals ik denk een 24V DC/AC aansluiting te zijn of moet dit iets anders zijn?
Dien ik deze ingangen ook nog eens speciaal af te zekeren aangezien ik met rolluikmotoren werk (de thermische beveiligingen)?
Graag wat tips aub.
alvast vriendelijk bedankt
davy
welke LOGO bij svv kabel
Moderator: Domotix-Moderators
Ik zat zelf ook te denken aan dingen als logo, in het begin dan toch, want de struikelblok was voor mij ook de beperkte uitbreidbaarheid ...
Als je alles met mekaar wil linken kom je er gewoon niet met logo!
Prijs/kwaliteit/quantiteit verhouding is ook helemaal anders ... voor kleine projectjes loont zo'n micro-plc misschien wel, maar ga je richting 64 ingangen en uitgangen, zal je zien dat een echte plc veel meer mogelijkheden geeft, en de prijs zal in verhouding zelfs dalen t.o.v. de micro-plc's ...
De stuurkring zou je eigenlijk altijd moeten beveiligen met een zekering ... Ik heb dat met van die mini-fuse dingen gedaan, gewoon 1 railklem waar je een buiszekeringtje in kan plaatsen ...
ingangsspanning is bij voorkeur 24volt (mijn inziens)
Groeten,
Bart
Als je alles met mekaar wil linken kom je er gewoon niet met logo!
Prijs/kwaliteit/quantiteit verhouding is ook helemaal anders ... voor kleine projectjes loont zo'n micro-plc misschien wel, maar ga je richting 64 ingangen en uitgangen, zal je zien dat een echte plc veel meer mogelijkheden geeft, en de prijs zal in verhouding zelfs dalen t.o.v. de micro-plc's ...
De stuurkring zou je eigenlijk altijd moeten beveiligen met een zekering ... Ik heb dat met van die mini-fuse dingen gedaan, gewoon 1 railklem waar je een buiszekeringtje in kan plaatsen ...
ingangsspanning is bij voorkeur 24volt (mijn inziens)
Groeten,
Bart