welk type van logo

Vragen staat vrij ... / Posez vos questions ...

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
davy
DomoMember

welk type van logo

Post by davy »

In onze nieuwbouw heb ik drukknoppen voorzien die d.m.v teleruptoren op 24v schakel, ik heb dit gedaan door gebruik te maken van SVV kabel van 16x 0.8.. nu heb ik ook een 8tal elektrische rolluiken die ik wens te sturen met een mini plc gelijk bv een LOGO..aangezien ik ook gedeeltelijk mijn verlichting en stopcontacten op wenste aan te sluiten

Nu heb ik via dit forum al vernomen dat men hier verschillende in merken in heeft, maar het probleem is dat ik het nu eigenlijk niet goed meer weet wat ik het beste zou nemen, ik vermoed toch een LOGO van Siemens...
dien ik nu bv een LOGO te nemen van 230 V om de rolluiken te sturen of kan ik dit ook doen met een 24v module? Wat is trouwens het verschil met een LOGO met digitale in en uitgangen en 1 met relaisuitgangen?( ik dacht dat dit hetzelfde was) Daar bestaan uitbreidingen met 4 in-en uitgangen en deze met 8 in-en uitgangen...is er daar een verschil tussen, behalve de prijs dan?? :wink:

Heeft er trouwens iemand een idee wat zo een starterspakket van bv LOGO siemens kost, met 2x uitbreiding 4in/uit of 1 uitbreiding 8in/uit???

Weet er iemand ook waar ik voorbeelden kan vinden van bv een rolluikschakeling met timers, bv rolluiken open om 7u s'morgens en toe om 3u s'middags bij bv laag hangende zon....

alvast bedankt

groeten
davy
elektro e.k.
DomoFan

Post by elektro e.k. »

Relaisuitgangen zijn potentiaal vrije kontakten.
Transitoruitgangen kun je gebruiken voor een relais aan te sturen.

Neem gewoon een op 220v zonder venster(hoofdmodule) + 3 uitgangsmodules (tot van 16 uitgangen)
+-400€ schat ik

Groeten
davy
DomoMember

Re:

Post by davy »

elektro e.k. wrote:Relaisuitgangen zijn potentiaal vrije kontakten.
Transitoruitgangen kun je gebruiken voor een relais aan te sturen.

Neem gewoon een op 220v zonder venster(hoofdmodule) + 3 uitgangsmodules (tot van 16 uitgangen)
+-400€ schat ik

Groeten
Hoi,

Dien ik dan deze te nemen met relaisuitgangen?
Voor de elektrische rolluiken heb ik 3x1,5 voorzien gehad...is dit voldoende om deze te kunnen sturen met een LOGO sturing met behulp van een timer ??

groeten
davy
on4cet
Site Admin

Post by on4cet »

En je aarding ? Of moet zo'n motor niet geaard zijn, ik heb ze nog maar net besteld, dus weet het nog niet ... ? Maar er zullen er hier wel zijn met ervaring daarin ...

Bart

PS. Zonder aarding is 3 x 1,5mm² genoeg (1 voor up, 1 voor down en de laatste common'
davy
DomoMember

Re:

Post by davy »

on4cet wrote:En je aarding ? Of moet zo'n motor niet geaard zijn, ik heb ze nog maar net besteld, dus weet het nog niet ... ? Maar er zullen er hier wel zijn met ervaring daarin ...

Bart

PS. Zonder aarding is 3 x 1,5mm² genoeg (1 voor up, 1 voor down en de laatste common'
Sorry als ik mij verkeerd uitgedrukt heb, maar ik eigenlijk 3x1.5mm² + aarding liggen..

davy
Post Reply