Hoi !
We zijn onze woning aan het verbouwen, o.a. elektriciteit op de bovenverdieping (gelijkvloers volgend jaar aan de beurt...).
Ik wil in de gang het volgende kunnen :
- 1 lichtpunt dat automatisch aan-\"dimt\" volgens bewegingsdetector (donker + beweging = licht aan).
- licht gaat automatisch uit na x minuten en geen beweging.
- knop drukken = licht permanent aan tot knop opnieuw ingedrukt.
Veel meer wil ik er niet mee kunnen doen...
Ik weet dat een volledige siemens domotica oplossing (om maar een naam te noemen) dat wel kan, maar ik wil het 'budgetair' ook nog interessant houden...
Wat ik ev. nog interessant vind, is een soort van all-on gestuurd door branddetectoren (rook --> alle lichten aan)...
Alvast bedankt !
mvg
Frederic
keuze probleem
Moderator: Domotix-Moderators
Licht
Dat licht, dat heb ik krek zo bij mij op de overloop. No problem. Iedere EIB installateur bakt je dat.
Overigens heb ik twee rookmelders op EIB. Die geven hetzelfde signaal als de \"paniek schakelaar\" naast mijn bed: (bijna) alle licht aan. Gelukkig nog niet nodig gehad.
Tja budget.. Dat is nu sparen of in de toekomst...
Overigens heb ik twee rookmelders op EIB. Die geven hetzelfde signaal als de \"paniek schakelaar\" naast mijn bed: (bijna) alle licht aan. Gelukkig nog niet nodig gehad.
Tja budget.. Dat is nu sparen of in de toekomst...
Je zou ook aan Xanura kunnen denken; modulair uitbreidbaar systeem op basis van X10/A10 (lichtnet-) protocol.
Je hebt dan nodig: dimmodule (€79) en (draadloze)bewegingsdetector en ontvanger (€109).
Je hebt voor de extra timer functies dan denk ik wel een \"controller + software\" nodig en die maakt het duurder (+€ 432).
Zie www.xanura.nl
Goed zelf te installeren en als je er de controller bijkoopt kun je je uitleven op allerlei \"scenario's\".
Voor de koppeling met brandmelders zou je b.v. een draadloze afstandsbediening kunnen misbruiken (€27, alles excl. btw).
Je hebt dan nodig: dimmodule (€79) en (draadloze)bewegingsdetector en ontvanger (€109).
Je hebt voor de extra timer functies dan denk ik wel een \"controller + software\" nodig en die maakt het duurder (+€ 432).
Zie www.xanura.nl
Goed zelf te installeren en als je er de controller bijkoopt kun je je uitleven op allerlei \"scenario's\".
Voor de koppeling met brandmelders zou je b.v. een draadloze afstandsbediening kunnen misbruiken (€27, alles excl. btw).