Ben ondertussen al ver gevorderd in m'n installatie en ben nu bezig met alles aan te sluiten op het bord in de garage.
Alle 1.5 en 2.5mm² draad komen toe op railklemmen die in een kabelgoot staan. Vandaar ga ik dan verder naar de kast waar de teleruptoren en 1 Logo! komt te zitten.
Nu zit ik nog met m'n kabels van de drukknoppen (SPV 0,8mm²)
Degene die van beneden komen (gelijkvloers) zijn lang genoeg en kunnen eventueel rechtstreeks in de kast aan de teleruptoren en Logo! aangesloten worden.
Die van boven komen (1ste verdiep) zijn niet lang genoeg.
Vraag is nu waarin kan ik deze laten toekomen. Bij de elektriciteitshandel hebben ze iets in den aard van railklemmen maar die kosten 1€ het stuk !!
Alternatieven ??
Waar SPV 0,8mm² op aansluiten ?
Moderator: Domotix-Moderators
Railklemmen kosten idd veel geld, ik had al gedacht om een patchpaneel te gebruiken en alles met utp te bekabelen, maar een patchpaneel kost ook redelijk veel geld.
Waar ik ook had aan gedacht was van die klemmenstroken die Belgacom gebruikt in de oude telefooncentrales, op zo een strook kan je met 10paren toekomen. Maar waar kan je zo iets kopen?
Groetjes
Xilinx
Waar ik ook had aan gedacht was van die klemmenstroken die Belgacom gebruikt in de oude telefooncentrales, op zo een strook kan je met 10paren toekomen. Maar waar kan je zo iets kopen?
Groetjes
Xilinx
Ik heb het met railklemmen gedaan, kost idd wel veel ...
Xilinx,
Je bedoelt van die Krone110 blokken ofzo ... waar ze een multipair op afpatchen ... hmmm ... had misschien inderdaad ook een goed alternatief geweest ...
'k had dit forum beter gestart voor ik met m'n huis was begonnen ipv. erna !
bart
Xilinx,
Je bedoelt van die Krone110 blokken ofzo ... waar ze een multipair op afpatchen ... hmmm ... had misschien inderdaad ook een goed alternatief geweest ...
bart
Re:
Yep, heb in een ander topic (dat ik ook gestart ben) je foto's gezien en onderaan in je kast de railklemmen. Deze kosten dus 1€ en als het goedkoper kan...on4cet wrote:Ik heb het met railklemmen gedaan, kost idd wel veel ...
Xilinx,
bart
Ben normaal straks in het bezit van een paar kroneblokken. Eens zien of dit kan dienen. Ben ondertussen hier opt werk iet tegen gekomen waarnaar ik opzoek was. Heb het nu hier naast me liggen en vant weekend hangt het tegen de muur bij me. Kheb dus gevonden wat ik zocht. Heb er 2 foto's van getrokken met GSM.
Als nu nog iemand zou weten hoe dit heet, dan kan ik er nog wat bijkopen want ik heb er nog nodig (heb er maar 2 mee (moeten delen met een ander )