EIB + Siemens Logo?

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
ringods
DomoExpert

EIB + Siemens Logo?

Post by ringods »

Beste,

Op Batibouw toonde Siemens een kleine setup met de schakelaars op EIB en de backend op Logo! Ze maken hier gebruik van de Logo! EIB/KNX interface module. Hun bedoeling is om geen dure EIB modules in je kast te moeten monteren, maar iets goedkopere Logo! modules. Nu vraag ik me af of er forum lezers zijn die zulke combinatie hebben. Ik zou dan graag eens langskomen om je installatie eens te bezichtigen en om een idee te krijgen van het prijskaartje...

Heeft er iemand al met zo een Logo! EIB/KNX module gewerkt? Er is sprake van virtuele inputs en outputs. Ik vermoed dat op een EIB puls een virtuele input op aan gezet wordt en dat het Logo! programma dat mee verwerkt om zijn uitgangen te sturen?

Weet er iemand een website waar je referentie prijzen kan vinden van EIB schakelaars (of controllers in het algemeen)? De brochures van Batibouw tonen heel mooie schakelaars (bv Jung), maar die zullen vermoedelijk wel een prijskaartje hebben.

Groeten,

Ringo
Thorgal
DomoFreak

EIB prijzen

Post by Thorgal »

Op http://www.eib-home.de/instabus_eib_download_frame.htm kan je links vinden naar de websites van de EIB fabrikanten. Daar kan je een catalogus downloaden. Soms staat daar prijzen bij.

Via EIBA België vind je verdelers van EIB in België. Daar kan je zeker aan contactadressen geraken voor prijsinformatie. Uiteindelijk is het natuurlijk je elektrogroothandel of installateur die de prijs meebepaalt.

Bij Siemens Belgïe kunnen ze je zeker zeggen hoe je zo'n Logo! verbindt.

Vraag eventueel eens na bij http://www.eib-userclub.de. (http://www.eib-userclub.de/forum/forumd ... &forumid=4). Een vraag in het Engels wordt meestal ook beantwoord.
Jan
DomoExpert

Re: EIB + Siemens Logo?

Post by Jan »

Zowel op de site van Jung (jung.de) als Berker (berker.de) kan je de richtprijzen opvragen van al hun schakelmateriaal. Als je niet naar hun design-series gaat, vallen de prijzen wel mee. Maar als je met EIB-schakelaars wil werken - design of niet - ben je helaas altijd veel geld kwijt :-(

Greetz,

Jan.

[quote="ringods"]Beste,

Op Batibouw toonde Siemens een kleine setup met de schakelaars op EIB en de [i]backend[/i] op Logo! Ze maken hier gebruik van de Logo! EIB/KNX interface module. Hun bedoeling is om geen dure EIB modules in je kast te moeten monteren, maar iets goedkopere Logo! modules. Nu vraag ik me af of er forum lezers zijn die zulke combinatie hebben. Ik zou dan graag eens langskomen om je installatie eens te bezichtigen en om een idee te krijgen van het prijskaartje...

Heeft er iemand al met zo een Logo! EIB/KNX module gewerkt? Er is sprake van virtuele inputs en outputs. Ik vermoed dat op een EIB puls een virtuele input op [i]aan[/i] gezet wordt en dat het Logo! programma dat mee verwerkt om zijn uitgangen te sturen?

Weet er iemand een website waar je referentie prijzen kan vinden van EIB schakelaars (of controllers in het algemeen)? De brochures van Batibouw tonen heel mooie schakelaars (bv Jung), maar die zullen vermoedelijk wel een prijskaartje hebben.

Groeten,

Ringo[/quote]
Rommyke1
DomoMember

Post by Rommyke1 »

Ik ga ook gebruik maken met de logo en uitbreidingmodule EIB knx voor de lichtsturing maar voor de sturing van de centrale verwarming zou ik graag gebruik willen maken van de EIB instabus .
Met de logos heb ik al een beetje ervaring en ben ik heel positief over
Over EIB ga ik hier dus nog velel vragen stellen

Groetjes
Post Reply