Wij kunnen binnenkort in ons te renoveren huisje trekken. Nu is het zo dat ik EIB had geopteerd om onze verlichting te sturen, en in de toekomst nog andere zaken. Ons plan was om de zolderverdieping al om te bouwen om daar voolopig in te gaan wonen tijdens de verbouwingswerken.
Maar nu komt het: wat moet ik doen met de electriciteit? Aangezien die overal moet worden vernieuwd, hoe moet ik ervoor zorgen dat we nu licht hebben? De EIB kabel kan nu nog onmogelijk worden getrokken. Moeten we reeds drukknoppen voorzien in die twee ruimtes die er gaan komen op de zolder? Of moet ik wachten en voorlopig gewone schakelaars plaatsen?
De grote renovatiewerken kunnen pas over enkele maanden beginnen.
Wie kan me hierin raad geven over hoe te werk gaan?
Alvast bedankt!
hoe te werk gaan?
Moderator: Domotix-Moderators
Ik zit zo'n beetje in een vergelijkbare situ. Ik heb er voor gekozen om nu een aantal van de kamers via de oude buizen te voorzien van buskabel en drukknoppen. Waar zaken niet in de oude buisen passen zal ik een passende oplossing moeten vinden om b.v. via opbouw een tijdelijke extra buis te plaatsen.
In deze ruimtes kan ik alvast spelen en ervaring opdoen in het instaleren, programeren en gebruik, Zodra de echte renovatie aanvangt zal in die ruime alles op nette en definitieve manier worden aangesloten waar elke WCD en lichtpunt zoveel mogelijk een eigen buis naar de groepen- en domoticakast zal krijgen, Echter deze renovatie zal pas over een ruime tijd plaats vinden door allerlij omstandigheden die ik verder niet echt in de hand heb.
Hier is alles omschreven.
In deze ruimtes kan ik alvast spelen en ervaring opdoen in het instaleren, programeren en gebruik, Zodra de echte renovatie aanvangt zal in die ruime alles op nette en definitieve manier worden aangesloten waar elke WCD en lichtpunt zoveel mogelijk een eigen buis naar de groepen- en domoticakast zal krijgen, Echter deze renovatie zal pas over een ruime tijd plaats vinden door allerlij omstandigheden die ik verder niet echt in de hand heb.
Hier is alles omschreven.