Hallo,
even een vraagje:
Mag een Halogeen staanlamp, met ingebouwde dimmer (rheostaat) aangesloten worden aan een electronische dimmer (inductieve en resistieve belastingen) om deze centraal te besturen met de domotica?
De situatie is dat ik een staanlamp heb, waar mijn echtgenote erg aan is gehecht, ... welke ze ook elke avond aansteekt.
Alle andere lampen worden via de domotica geschakeld (of gedimd), maar ik had die staanlamp ook graag gedimd. Ik ben alleen niet zeker of ik die - door die rheostaat - nog aan een dimmer mag hangen.
Alvast bedankt,
Dimmer na dimmer
Moderator: Domotix-Moderators
Dimmer na dimmer
Met vriendelijke groeten,
Denis Vanrijkel
---------------------------
Denis Vanrijkel
---------------------------
Lijkt mij ook geen probleem ...
Volgens mij kan je zelfs via de ingebouwde dimmer verder dimmen, tenminste als ze beide dezelfde flank af of aansnijden.
Stel dat je je fase bij de opgaande flank gaat afsnijden tot in de helft met de din-rail dimmers, en je staande lamp dimmer gaat op die zelfde opgaande flank verder afsnijden, dan zou ik denken dat het kan ...
Weet niet wat het effect is van faseverschuiving ofzo, maar kwaad zal het zeker niet kunnen vermoed ik !
Mvg,
Bart
Volgens mij kan je zelfs via de ingebouwde dimmer verder dimmen, tenminste als ze beide dezelfde flank af of aansnijden.
Stel dat je je fase bij de opgaande flank gaat afsnijden tot in de helft met de din-rail dimmers, en je staande lamp dimmer gaat op die zelfde opgaande flank verder afsnijden, dan zou ik denken dat het kan ...
Weet niet wat het effect is van faseverschuiving ofzo, maar kwaad zal het zeker niet kunnen vermoed ik !
Mvg,
Bart
There's No Home Like An Automated Home ...