CAT 5 UTP : ik vermoed dat dit ook als telefoondraad kan gebruikt worden?
Alarmdraad: Moet ik naar elk IR detector een apparte leiding leggen?
Coaxdraad voor televisie: hier lijkt het mij logisch dat ik overal een apparte draad trek. Kan ik die 75 ohm draad nadien ook gebruiken als ik overstap naar satelietTV? Of heb ik speciale bekabeling nodig? Waar de schotelantenne komt moet ik toch enkel 220V voorzien en een Coax of is er meer nodig?
CAT5UTP
Moderator: Domotix-Moderators
Ja,
* UTP kan ook voor telefonie gebruikt worden, het blijft koperdraad ...
* Je MOET naar elke PIR een aparte kabel leggen, met meestal 4 tot 6 draden, bij mij 6 geloof ik
* Als ge goede coax kiest (low loss op hoge frequenties) (kabeltv zit juist onder de sat-frequenties van je ontvanger, en dus moet de coax zeker weinig verlies hebben op hogere frequenties (950-2500Mhz)) kan je deze zonder meer gebruiken ... Ik gebruik overal goedgekeurde electrabel-coax, maar ik vermoed dat dit ook van eupen komt ofzo hoor
* Voor je sat-schotel moet je enkel ook een coax voorzien als je met een disecq switch werkt of een disecq rotor, ga je met een ander soort motor werken, dan moet je ook een voedingslijn leggen, je zou hier een SVV voor kunnen nemen, heb je zeker genoeg draadjes ook
Groetjes,
Bart
* UTP kan ook voor telefonie gebruikt worden, het blijft koperdraad ...
* Je MOET naar elke PIR een aparte kabel leggen, met meestal 4 tot 6 draden, bij mij 6 geloof ik
* Als ge goede coax kiest (low loss op hoge frequenties) (kabeltv zit juist onder de sat-frequenties van je ontvanger, en dus moet de coax zeker weinig verlies hebben op hogere frequenties (950-2500Mhz)) kan je deze zonder meer gebruiken ... Ik gebruik overal goedgekeurde electrabel-coax, maar ik vermoed dat dit ook van eupen komt ofzo hoor
* Voor je sat-schotel moet je enkel ook een coax voorzien als je met een disecq switch werkt of een disecq rotor, ga je met een ander soort motor werken, dan moet je ook een voedingslijn leggen, je zou hier een SVV voor kunnen nemen, heb je zeker genoeg draadjes ook
Groetjes,
Bart
There's No Home Like An Automated Home ...