Nieuwe versie van Nikobus

Vragen staat vrij ... / Posez vos questions ...

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
kluifje
DomoMember

Nieuwe versie van Nikobus

Post by kluifje »

Wij gaan volgend jaar bouwen en zijn daarom aan het uit kijken naar domotica systemen. Nikobus was 1 van de mogelijkheden. Naar het schijnt zijn die bezig met een nieuw systeem dat NIET compatibel zou zijn met de huidige versie.

Weet iemand hoe het nu:
- wanneer dat nieuwe systeem er komt ?
- wat de nieuwe features zijn ?
- welke onderdelen zijn niet compatibel : alleen de modules of ook de schakelpunten.
VDB
DomoFan

Post by VDB »

Ik heb er nog niet van gehoord.
Eigenlijk is dat gewoon goed nieuws voor mensen zoals ik die toch besloten hebben om Nikobus NIET te kiezen.
Gery
DomoExpert

Post by Gery »

idd een goede reden om het NIET te kiezen
Falcon10
DomoExpert

Post by Falcon10 »

het gerucht is dat het nieuwe systeem EIB compatibel zou zijn.
met nadruk op gerucht.

maar feit is dat er een nieuwe versie aankomt van Nikobus en dat niemand wil/durft zeggen dat het 100% backward compatibel is met hun eigen Nikobus.
Whistler
DomoFan

Post by Whistler »

Ik heb onlangs een Luxom cursus bij CEBEO gevolgd en daar wist men mij te vertellen dat de nieuwe Niko bus totaal NIET compatible zou zijn met de huidige. Het zou gaan om een compleet nieuw systeem vergelijkbaar met EIB en misschien ook wel op een of andere manier inplugbaar op EIB, maar zeker niet compatible.
Dit is wel niet de officiele communicatie van Niko dus kan het ook zijn dat deze informatie niet 100% juist is. Maar ik ben er bijna zeker van dat ik er zeker niet veraf zal zitten :wink:
Post Reply