Hoi,
Iemand een idee HOE LANG ik een puls mag aanleggen aan zo'n teleruptor ? (dubbelpolige onderbreking)
Dat staat nergens in een datasheet, maar in de winkel zeggen ze dat de spoel gaat verbranden als ik te lang (zonder dat ze een effectieve duurtijd van x geven) een puls geef.
Het probleem is dat ik mijn TL-bakken in de garage wil openen als de poort opengaat.
De Novoferm sturing heeft een extra 'output' om een \"externe lamp\" aan te steken en ik dat die gewoon aan een 220VAC teleruptor aan te leggen die dan in parallel gaat staan met de 24VDC teleruptor die het licht in de garage doet..
Maarja...als de poort open gaat blijft da ding \"enkele minuten\" (regelbaar) aan, dus er zou een puls/signaal van dezelfde tijd aan de 220V teleruptor hangen en ik vroeg me af of ie gaat beginnen stinken
Anyone ?
Jan
MAXIMUM pulsduratie op eel GE/Vynckier Pulsar
Moderator: Domotix-Moderators
- jvanhambelgium
- DomoExpert
Ik vrees er inderdaad voor dat dat niet goed gaat komen met die teleruptor ... Je moet het maar eens proberen met een drukknop, die teleruptor blijft dan precies hangen (maakt ook een knisperend geluid).
Wat je wel kan doen, er bestaan van die speciale (multifunctie) relais-achtige dingen (Bv. finder ...) Kijk maar eens op deze pagina :
http://www.finder.nl/en/products/profil ... 87&lang=en
Wat er hier dan kan gebeuren is, dat je garagepoortmotor deze module aanspreekt (van spanning voorziet), maar waarbij deze module zo geprogrammeerd staat, dat hij enkel een puls geeft op de uitgang bij het opkomen van de spanning op de ingang ... Je begrijpt me wel hé ... Kijk maar eens naar alle functies, en dan zal het wel duidelijk zijn !
En finder is maar een voorbeeld, omdat ik hier zelf zo'n multifunctioneel ding liggen heb (heb trouwens ook een poortmotor met zo'n uitgang (Normstahl))
Mvg,
Bart
Wat je wel kan doen, er bestaan van die speciale (multifunctie) relais-achtige dingen (Bv. finder ...) Kijk maar eens op deze pagina :
http://www.finder.nl/en/products/profil ... 87&lang=en
Wat er hier dan kan gebeuren is, dat je garagepoortmotor deze module aanspreekt (van spanning voorziet), maar waarbij deze module zo geprogrammeerd staat, dat hij enkel een puls geeft op de uitgang bij het opkomen van de spanning op de ingang ... Je begrijpt me wel hé ... Kijk maar eens naar alle functies, en dan zal het wel duidelijk zijn !
En finder is maar een voorbeeld, omdat ik hier zelf zo'n multifunctioneel ding liggen heb (heb trouwens ook een poortmotor met zo'n uitgang (Normstahl))
Mvg,
Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
- jvanhambelgium
- DomoExpert