Ik ben van plan mijn rolluiken te sturen met een siemens S7-226XM Plc .
Zou gebruik maken van Releco C10 relaistjes ( 2 per rolluik ) voorzien van een RC koppeling op elk contact ..
Heb van een maat een bestaand programma gekregen dat hij toegepast heeft bij iemand , alleen denk ik dat volgens dit schema de relais aangetrokken blijft .. m.a.w als je rolluik omhoog doet blijft er spanning op de spoel .. dat moet toch beter kunnne ? Dat bijvoorbeeld hier een timer op zit dat hij na 30 seconden de spoel zonder spanning zet ?
iemand tips ??
Tom
Rolluiken Sturen via S7-226XM
Moderator: Domotix-Moderators
Rolluiken Sturen via S7-226XM
- Attachments
-
- Rolluik sturen via PLC S7
- rolluiken-s7.jpg (27.81 KiB) Viewed 9773 times
Re:
Geloof dat dit completer is .. inmiddels is de kast reeds geplaats en de rolluiken aangesloten op relaitjes .. volgende stap is montage van de plc en de drukknoppen etc..kristof wrote:met de positieve flank die je maakt een off-delay timer starten
Waar verder in je programma dan de toestand van de merkers naar de uitgangen gekopieerd wordt (ik verondertsel dat het zo gebeurt), er nog de voorwaarde bijsteken dat de timer hoog moet zijn.
Waar/hoe moet ik die timer toevoegen .. ik snap de basis wel maar ben anders nog een beetje newbie met Microwin ..
Tom
- Attachments
-
- Rolluik sturing S7-226
- rolluiken-s7-test.jpg (42.76 KiB) Viewed 9680 times
Re:
Kristof super bedankt voor de hulp , maar ik kan alles maken zoals ik uw voorbeeldje , alleen die TIMER lukt me niet ..kristof wrote:Heb even vlug een voorbeeldje gemaakt voor een S7-300, vandaar de kleine verschillen, maar het principe zal je wel kunnen gebruiken voor de 200 reeks ook.
Ik denk wel dat dit doet wat je in gedachten had.
mvg,
Kristof
(SF) ....
teven is (P) ook niet mogelijk |P| wel .. zou dat eraan liggen dat jij het voor S7-300 gemaakt hebt ?
Tom
Re:
Aan de hand van je voorbeeld heb ik wat zitte experimenteren en met succes .. want het schijnt te lukken ...kristof wrote:Heb even vlug een voorbeeldje gemaakt voor een S7-300, vandaar de kleine verschillen, maar het principe zal je wel kunnen gebruiken voor de 200 reeks ook.
Ik denk wel dat dit doet wat je in gedachten had.
mvg,
Kristof
- Attachments
-
- rolluiksturing met 30sec timer
- rolluiken-s7-test-30.jpg (42.13 KiB) Viewed 9630 times