Ik ga mijn installatie volledig met teleruptoren (dacht hiervoor met Vynckier te werken of zijn er betere?) uitwerken. SVV kabel op 24V.
Bestaan er ook dimmers die op 24V kan aansturen (via die SVV kabel)?
Ik had ergens gehoord dat Gardy en Hager deze heeft, klopt dit? Wat is een goed, degelijk en betrouwbaar merk?
Daarnaast ben ik ook van plan om een overspanningsbeveiliger te plaatsen. Zet ik deze best gewoon bij het begin van de installatie (net na de 300mA) of die ik dit beter specifiek voor elk apparaat dat ik wil beschermen (uiteraard een stuk duurder).
Welke merken en types zijn goed?
Dimmers op 24V
Moderator: Domotix-Moderators
-
- DomoFreak
Ik gebruik voor de dimmers eltako. aansturen tussen 8V en 230V universele spanning.
Zie www.eltako.com
Groeten,
koen.
Zie www.eltako.com
Groeten,
koen.
-
- DomoFreak
- jvanhambelgium
- DomoExpert
-
- DomoFreak
Ik heb ze via Selfco in Dendermonde (CL-groep, dacht ik). Ik veronderstel dat elke electrozaak die kan leveren.
We wonen al anderhalve maand in ons huis, en tot nu toe zeer tevreden over. Geen enkel probleem gezien, en voor de teleruptoren, een zeer laag schakelgeluid (volgens mijn elektrieker, en die kan het weten, denk ik...)
De prijs in de folder is dacht ik inclusief BTW, maar zeker ben ik niet. Ik dacht trouwens dat de uiteindelijke prijs die ik betaald heb, inclusief een korting, lager lag.
Groeten,
Koen.
We wonen al anderhalve maand in ons huis, en tot nu toe zeer tevreden over. Geen enkel probleem gezien, en voor de teleruptoren, een zeer laag schakelgeluid (volgens mijn elektrieker, en die kan het weten, denk ik...)
De prijs in de folder is dacht ik inclusief BTW, maar zeker ben ik niet. Ik dacht trouwens dat de uiteindelijke prijs die ik betaald heb, inclusief een korting, lager lag.
Groeten,
Koen.