Is mijn project mogelijk ??
Moderator: Domotix-Moderators
Re:
Wat bedoel je precies ?Gery wrote:Sven,
zou dit niet een probleem van cyclustijd kunnen zijn?
Wanneer ik dit in simulatie test :
Q1 gaat branden wanneer ik I1 minder dan 2 secs indruk
Q1 en Q2 gaan uit wanneer ik I1 langer dan 2 secs indruk EN Q3 gaat dan 1 minuut branden.
Dus in simulatie werkt dit perfect.
Re:
Simulatie zit bij LogoSoft.Gery wrote:Sorry Sven, maar ik ken de Logo niet, ik heb enkel wat ervaring met industriële PLC's.
Die simulatie, hoe doe je die? Is dat een programmamodus op de Logo of test je met echte drukknoppen?
Software die je op computer installeert en daarna via datakabel op logo zet.
Vooraleer ik het heb overgezet heb ik het uitbundig getest op de computer.
Re:
Heb het net uitgeprobeerd en inderdaad ik hoor de uitgang herhaaldelijk schakelen.Gery wrote:Sven, als je lang op de echte drukknop drukt (in live modus dus), hoor of zie je de uitgang herhaaldelijk schakelen?
Heb dit bij alle ingangen geprobeerd (draadje gehouden tussen voeding en ingang) en bij alle ingangen van de hoofdblok hoor ik hem maar 1 keer schakelen.
Bij alle ingangen van de uitbreiding (8in/8out) hoor ik herhaaldelijk schakelen.
Wanneer ik dan ook een drukknop van de kelder verbind met de hoofdblok is er geen enkel probleem....
HOE KOMT DIT ?? (dat herhaaldelijk schakelen)
Hmmm.... Het probleem zit blijkbaar in de uitbreidingsmodule....
Vermeldt de handleiding iets omtrent de verschillende verwerking van de ingangen?
Zijn er nog ergens instellingsmogelijkheden met bijv. DIP-switches of parameters in de software (bijv. voor het reageren op de stijgende of dalende flank)?
Gebruik je voor de uitgangen dezelfde functieblokken zoals bijv. een set/reset merker?
Heb je niet toevallig een extra uitbreidingsblok?
Vermeldt de handleiding iets omtrent de verschillende verwerking van de ingangen?
Zijn er nog ergens instellingsmogelijkheden met bijv. DIP-switches of parameters in de software (bijv. voor het reageren op de stijgende of dalende flank)?
Gebruik je voor de uitgangen dezelfde functieblokken zoals bijv. een set/reset merker?
Heb je niet toevallig een extra uitbreidingsblok?
Re:
Heb de handleiding eens vlug doorgelezen en hierover niets gelezen...Gery wrote:Hmmm.... Het probleem zit blijkbaar in de uitbreidingsmodule....
Geen switches op logo of uitbreiding zelf.Gery wrote:Zijn er nog ergens instellingsmogelijkheden met bijv. DIP-switches of parameters in de software (bijv. voor het reageren op de stijgende of dalende flank)?
In de software vind ik hier ook niet over terug...
JepGery wrote:Gebruik je voor de uitgangen dezelfde functieblokken zoals bijv. een set/reset merker?
NopeGery wrote:Heb je niet toevallig een extra uitbreidingsblok?
Ben nog wat aan het prullen geweest en draden eens anders aangesloten, maar lost natuurlijk niks op...
Ik ga gewoon met 2 draadjes (rood en blauw) van de 24V voeding naar de hoofdmodule. Rood steekt in P1 en blauw in P2.
Dan gaat er een rood draadje van P1 naar L+ (ingang op uitbreiding) en een blauw van P2 naar M (ook ingang op uitbreiding)...
Wat kan ik nog proberen ?
-
- DomoExpert
Zal het een keer proberen.
Kan dat helaas niet onmiddellijk in real time doen want heb de software hier nog niet (enkel demo versie) heb proggie er bij m'n schoonbroer opgezet.
Dus ofwel moet ik alles terug loskoppelen en naar daar rijden, ofwel wachten tot ik de cd heb...
Heb je voorstel hier al een keer vlug met de demoversie geprobeerd en dat ziet er goed uit... Geeft identiek hetzelfde resultaat als met m'n proggie nu, maar als het in real-time het probleem oplost, dan ben ik content !
Enig idee waarom ik dit enkel voorheb met de ingangen van de uitbreidingsmodule en niet met de ingangen van de hoofmodule ?
Want wanneer ik de ingangen van de hoofdmodule op de uitbreidingsmodule aansluit en omgekeerd, doet het probleem zich nog steeds voor met deze ingangen (op de uibreiding)
Terwijl er hier ook heel simpele tussenzitten : Ingang -> Stroomstootrelais -> uitgang
Kan dat helaas niet onmiddellijk in real time doen want heb de software hier nog niet (enkel demo versie) heb proggie er bij m'n schoonbroer opgezet.
Dus ofwel moet ik alles terug loskoppelen en naar daar rijden, ofwel wachten tot ik de cd heb...
Heb je voorstel hier al een keer vlug met de demoversie geprobeerd en dat ziet er goed uit... Geeft identiek hetzelfde resultaat als met m'n proggie nu, maar als het in real-time het probleem oplost, dan ben ik content !
Enig idee waarom ik dit enkel voorheb met de ingangen van de uitbreidingsmodule en niet met de ingangen van de hoofmodule ?
Want wanneer ik de ingangen van de hoofdmodule op de uitbreidingsmodule aansluit en omgekeerd, doet het probleem zich nog steeds voor met deze ingangen (op de uibreiding)
Terwijl er hier ook heel simpele tussenzitten : Ingang -> Stroomstootrelais -> uitgang
Re:
Heb een logo Pure gekocht... Is zonder knoppen en venster op logo zelf...roeln wrote:sven,
je kan natuurlijk ook het programmaatje veranderen op de logo zelf met behulp van het schermpje en de cursortoetsen.
Gebruik je logo versie 5? en is je uitbreiding ook versie 5?
Heb ondertussen de software... deze middag het kabeltje even ophalen.
Logosoft is V5
Logo modules zijn ook V5