Zou het aan te raden zijn LED's (self made orientatie verlichting) te voeden via een FTP kabel ?
Volgens mijn bron mag daar 24V door dus ....
LED's (12V) sturen over FTP ?
Moderator: Domotix-Moderators
Zoek eens naar Power Over Ethernet. Daar staan vast en zeker specificaties over de max. stroom.
De truuk om grote vermogens over ftp te laten gaan is omhoogtransformeren naar bvb 48V, zodat de stroom halveerd.
In mijn woning heb ik FTP getrokken naar elke nikobus schakelaar. Op de overige paren zet ik 12V~ (voor m'n IR sensoren) en mogelijks 48V~.
Je kan tegenwoordig zelf een heel kleine geschakelde transfo maken om van die 48V~ naar bvb 6VDC te gaan ofzo.
De truuk om grote vermogens over ftp te laten gaan is omhoogtransformeren naar bvb 48V, zodat de stroom halveerd.
In mijn woning heb ik FTP getrokken naar elke nikobus schakelaar. Op de overige paren zet ik 12V~ (voor m'n IR sensoren) en mogelijks 48V~.
Je kan tegenwoordig zelf een heel kleine geschakelde transfo maken om van die 48V~ naar bvb 6VDC te gaan ofzo.
@highvolt : goeie TIP!!! thx ...
Via deze site : http://www.knudde.be/index.php?page_name=poe&page=1
Vond ik hetvolgende (kan wel handig zijn voor de andere forumbezoekers dus quote ik het belangrijkste)
Via deze site : http://www.knudde.be/index.php?page_name=poe&page=1
Vond ik hetvolgende (kan wel handig zijn voor de andere forumbezoekers dus quote ik het belangrijkste)
PoE is vastgelegd door het Institute of Electrical and Electronic Engineers (IEEE) in de standaard \"802.3af\"sinds Juni 2003.
Het maximale vermogen per poort (kabel) is vastgelegd op 15.4 Watt.
Het voltage kan tussen 44 en 57 Volt liggen, maar de meeste fabrikanten lijken 48 Volt te gebruiken.
Het absolute maximum is 1.25 - 1.5A per draad. Je zou dus, door gebruik te maken van 2 draden per richting, maximum 2.5 - 3A door de draad kunnen sturen. De draad zal wel warm worden, en je zal niet erg lange draden kunnen gebruiken omwillen van verliezen.
Een betere oplossing is om in dat geval de spanning op de voeren door middel van een DC/DC convertor. Aangezien het totale vermogen gelijk blijft, zal bij een verdubbeling van spanning de stroomsterkte halveren. ( P = U x I).