Hallo,
ik ben dringend op zoek naar een voorbeeldschema om mijn zekeringkast met monofasige aansluiting te bekabelen. Wie heeft er eentje en kan deze mailen?
Alvast bedankt
MVG
Wes
wesley.elias@pandora.be
Schema zekeringkast
Moderator: Domotix-Moderators
Hmm,
Als je je ééndraadsschema hebt, dan weet je het toch ?
Komt er op neer dat je de kabel die van je teller komt aan je hoofddiff. moet hangen (bovenkant), maar dit doet de maatschappij normaal gezien hoor ...
Van hieruit ga je gewoon met 2 draden verder, de fase en de neutre, en normaal gezien, wil je alles proper doen, moet je met aansluitrails (baren) werken ... Die kan je er gewoon vanonder induwen, en alles vastdraaien ...
Kom eens met meer specifieke vragen ?
Bart
Als je je ééndraadsschema hebt, dan weet je het toch ?
Komt er op neer dat je de kabel die van je teller komt aan je hoofddiff. moet hangen (bovenkant), maar dit doet de maatschappij normaal gezien hoor ...
Van hieruit ga je gewoon met 2 draden verder, de fase en de neutre, en normaal gezien, wil je alles proper doen, moet je met aansluitrails (baren) werken ... Die kan je er gewoon vanonder induwen, en alles vastdraaien ...
Kom eens met meer specifieke vragen ?
Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Ok, het was dit dat ik zocht. Die rails die je er kan inschroeven, zijn allemaal dezelfde diameter? Lijkt me simpel dan.
Ik heb nog 1 vraagje. Ik heb een 5 aderige kabel 4+pe om later eventueel een elektrisch fornuis te voorzien. Daar ik monofasig werk, hoe sluit ik die dan aan in mijn zekeringkast? Met 4 verschillende zekeringen?
Alvast bedankt.
MVG
Wes
Ik heb nog 1 vraagje. Ik heb een 5 aderige kabel 4+pe om later eventueel een elektrisch fornuis te voorzien. Daar ik monofasig werk, hoe sluit ik die dan aan in mijn zekeringkast? Met 4 verschillende zekeringen?
Alvast bedankt.
MVG
Wes
re:
http://www.abbconnect.nl/PDM/default.as ... uk=1153196
zou het kunnen dat je dit zoekt?
zou het kunnen dat je dit zoekt?
Een Q-bus bezitter
Je hebt verschillende rails hé, voor monofase en voor drie-fase ... Monofase is zonder meer gewoon in te klikken, de andere ook, maar je moet wel de juiste kiezen natuurlijk ...
Bedoel je dat je hoofdkabel 5aderig is, of je kabel van je fornuis ? Als het die van je fornuis is, neem je voorlopig gewoon de aarding en de blauwe als neutre en de rode als fase ...
Groeten,
Bart
Bedoel je dat je hoofdkabel 5aderig is, of je kabel van je fornuis ? Als het die van je fornuis is, neem je voorlopig gewoon de aarding en de blauwe als neutre en de rode als fase ...
Groeten,
Bart
Ik heb die monofasige rails gevonden ja.
Idd 5 aderige kabel van mijn fornuis naar de zekeringkast.
Dus ik gebruik dan de blauwe, rode en geel-groene. Die bruine en zwarte laat ik dan gewoon los in de kast hangen? en ik voorzie dan eventueel plaats voor nog twee extra zekeringen, moest ik ooit een driefasige aansluiting aanvragen. (weinig waarschijnlijk, maar je weet maar nooit ee
Idd 5 aderige kabel van mijn fornuis naar de zekeringkast.
Dus ik gebruik dan de blauwe, rode en geel-groene. Die bruine en zwarte laat ik dan gewoon los in de kast hangen? en ik voorzie dan eventueel plaats voor nog twee extra zekeringen, moest ik ooit een driefasige aansluiting aanvragen. (weinig waarschijnlijk, maar je weet maar nooit ee
Ik zou er wel voor zorgen dat die overige draden een beetje veilig achterblijven, zodat er geen vieze dingen mee kunnen gebeuren, stel bv. dat er een draad los komt in je fornuis-stopcontact, en die raakt die zwarte of bruine, en die hangen in je kast ergens los tegenaan, dan kan je wel eens schrikken van de ravage denk ik ...
Doe er wat tape rond aan het uiteinde, en bind ze ergens bij elkaar ...
Groetjes,
Bart
PS. De rest van je verhaal klopt nu !
Doe er wat tape rond aan het uiteinde, en bind ze ergens bij elkaar ...
Groetjes,
Bart
PS. De rest van je verhaal klopt nu !