Ultime domo producent.

Vragen staat vrij ... / Posez vos questions ...

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
Coop
DomoFan

Ultime domo producent.

Post by Coop »

Hallo
Ik heb een huisje gekocht en ga dit volledig renoveren, ik had daarbij ook aan domotica gedacht.

Wat ik wil :

- Lichtnet kunnen automatiseren.

- Rolluiken kunnen bedienen, dit moet volgens een programma kunnen werken, bv : smorgens gaan de rolluiken automatich omhoog en savonds omlaag, dit is elke dag zo, totdat ik een manuele ingreep doe en het rolluik omhoog of omlaag bedien, dan valt hij uit de automatiche mode en gaat over in handmode, totdat ik de knop auto indruk en hij weer naar het autoprogramma luistert en dus smorgens omhoog en savonds omlaag gaat.

- Geheel moet met de pc kunnen samenwerken, ik wil een tablet pc in bepaalde vertrekken wat visueel de betreffende 3dkamer laat zien en waar ik met te klikken het licht of rolluiken kan bedienen, hier kan ik dan een webinterface mee beginnen waardoor ik op afstand nog steeds controle heb.

- Volwaardig alarm, als deze bewegingssensor bedient wordt onder deze omstandigheden (tijd, voorwaarden) moet er een code ingegeven worden op een klavier, zoniet alarm waar automatich de politie wordt gebeld.

- Eventueel ook de CV erop aansluiten en de luchtcirculatie, maar hier zie ik het voordeel niet direkt van in, elk modern verwarming heeft een duidelijke bediening en doet gewoon zijn werk, dus waarom aansluiten op domotica ?

Ik heb kennis van plc en grafcets en ik kan werken in VB.
Welk systeem raden jullie mij aan ?

Domotica is nieuw voor me, wat is de beste manier om er meer over te weten te komen ?

Vriendelijke groet
Coop
on4cet
Site Admin

Post by on4cet »

Dit forum van voor tot achter doornemen ???

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Coop
DomoFan

Post by Coop »

Ik heb al veel topics gelezen, maar veel termen ken ik niet en worden ook niet uitgelegd in de sticky.
Met welk merk kan ik zeker al mijn plannen waarmaken ? en is bovendien nog redelijk in de prijs ?
on4cet
Site Admin

Post by on4cet »

Hey Coop,

Weet je wat, en ook alle anderen, als er een term is, die niet duidelijk is, post hem als antwoord op de sticky (bij de beginners-rubriek), en dan zal ik het antwoord in de sticky bijvoegen, en indien ikzelf het niet weet, zal ik het aan anderen overlaten ... kennis genoeg op het forum hier ...

Goed idee ??

Bart
Farao
DomoExpert

Post by Farao »

Even een bemerking:

een alarmfunctie die automatisch de politie gaat bellen zou ik achterwege laten, dit mag alleen met een goedgekeurde installatie. Wat wel mag is een binnensirene of bijv. een telefoonkiezer die naar je eigen GSM of naar de buren belt.

Rudi
on4cet
Site Admin

Post by on4cet »

@Farao :

Zo heb ik het bij mij ook gedaan ...

Let wel op, de nieuwe wet verplicht je niet meer van goedgekeurde apparatuur te gebruiken zoals vroeger, maar je installatie moet wel goedgekeurd worden door een erkende instantie, zodat er toch gegarandeerd kan worden dat je systeem niet al teveel valse alarmen creeërt ...

Bart
idm
DomoFan

Post by idm »

hmm, wat je daar wil heb ik bij mij thuis gedaan met PHC van Peha, ik kan zowel via tablet pc als op tv heel de woning bedienen. De visualisering is geïntegreerd in een media center pc, deze is gekoppeld aan het systeem. Ook over internet sturen is geen probleem.
Ik weet het, PHC is niet bepaald hét uitgelezen systeem hiervoor maar ben toch in m'n opzet geslaagd. Zelfs m'n vrouw vindt het geheel knap én bedienbaar en dat wil al wel wat zeggen :wink:

een screenshot van de visualisering in bijlage
Attachments
visu gelijkvloers.jpg
visu gelijkvloers.jpg (156.25 KiB) Viewed 10339 times
Post Reply