Ik ben een huis aan het bouwen en wil hiet toch wel domotica in aan brengen (doe het zelf)
Nu zag ik op de beurs in Kortrijk het systeem van Intensia.
Het mooie van dit merk dat het gekoppeld was met B&O, (dit wel een pre)
Verder is het pc gestuurd, ik las dat dit problemen geeft.
hebben jullie tips en adviezen voor mij huis.
en wat bedoelen jullie met node 0 (is dit de meterkast)
graag ook wat adviezen voor de ruwbouw (bedrading ETC)
Hoor graag van jullie
bang en olufsen
Moderator: Domotix-Moderators
Over B&O kan ik weinig vertellen (buiten dat het tamelijk prijzig is), maar ik kan je wel iets verduidelijken omtrent Node 0 !
Node 0, wordt gezien als de plaats waar ALLES samenkomt, dus om te zeggen enkel je elektriciteit, is niet genoeg ...
Het wordt trouwens pas interessant als ALLES daar samenkomt, dan heb je alle mogelijkheden om alles met mekaar te kunnen koppelen (samenwerking) ...
Kortom, in Node 0 staat je elektriciteitskast, je domotica-kast (wat het ook moge zijn), je 19\"rack (of iets gelijkaardigs) voor informatica/telefonie etc..., je kabeltv-distributie, je alarmcentrale etc...
Mvg,
Bart
Node 0, wordt gezien als de plaats waar ALLES samenkomt, dus om te zeggen enkel je elektriciteit, is niet genoeg ...
Het wordt trouwens pas interessant als ALLES daar samenkomt, dan heb je alle mogelijkheden om alles met mekaar te kunnen koppelen (samenwerking) ...
Kortom, in Node 0 staat je elektriciteitskast, je domotica-kast (wat het ook moge zijn), je 19\"rack (of iets gelijkaardigs) voor informatica/telefonie etc..., je kabeltv-distributie, je alarmcentrale etc...
Mvg,
Bart
There's No Home Like An Automated Home ...