Ik heb een vraag je ivm Intensia (oude Intellia).
Op welk systeem is dit opgebouwd ? EIB, ... (Op een beurs werd mij verteld dat de mediaserver op Mac OS draait?!?)
Moet de plaatsing steeds door een erkend plaatser gebeuren?
Het systeem ziet er mooi uit, maar is dit het waard? Of zijn er waardige alternatieven?
Alvast bedankt
Intensia
Moderator: Domotix-Moderators
-
- DomoMember
Re:
Intensia is inderdaad de "nieuwe" naam van Intellia. Het is Intensia geworden toen het werd overgenomen door Niko. Vermoedelijk zal Intesia en Nikobus in de toekomstige jaren wel naar elkaar toegroeien, zoniet samensmelten.EIB-FORUM wrote:Van Intensia/Intesia heb ik nog nooit gehoord, maar het heeft zeker NIETS met EIB van doen.
Persoonlijk vind ik geen van beide systemen de moeite waard, Niko zowiezo niet, en als je met Intensia een serieuze integratie wil doen zijn er verschillende gebreken, maar vooral het is geen decentraal systeem en je hebt weer een homeserver nodig. PC in je domotica systeem = problemen vragen.
Nothing is impossible
-
- DomoMember
Re:
vheijens wrote:Bedankt voor de info.
Ik vond hun touchscreen zo mooi... Is deze ook vergelijkbaar in een ander, maar dan beter systeem te krijgen?
Touchscreens zijn op zich niet lelijk MAAR :
Altijd dezelfde layout, dus zelf niets in aan te passen
Als eens kort bijgestaan ? Is PC scherm met ventilo, als ventilo aanstaat, en dat is quasi altijd, is het geluid echt storend. Zeker als je zo'n touchpanels in slaapkamers of tv ruimte of dergelijk wil plaatsen.
Nothing is impossible
De PC hoeft niet noodzakelijk in het TouchScreen ingebouwd te worden. Het is perfect mogelijk dat je de PC in de technische ruimte plaatst en het scherm in de muur van bv de slaapkamer. Zo heb je geen last van storende vintilator geluiden ed. Dit is ook beter voor de PC. Hij zal in de technische ruimte meer ventilatie krijgen dan ergens in een muur.
-
- DomoMember