Zoals ik hoger al schreef: je hebt dus GEEN communicatie interface nodig.
De bij het PACK bijgeleverde USB kabel heeft een geintegreerde USB-to-Serial chip. Die driver installeer je , bij mij gaf dat dan een COM7 poort en dan kan je inderdaad via het protocol dat in de help staat met Zelio communiceren.
Je hebt 24 adressen en op elk ervan kan je een woord schrijven - 16 bits.
Ik heb een programmaatje geupload waarmee ik een uitgang kan schakelen zowel via de Zelio ingang (schakelaar) als door het schrijven van een byte op de seriele interface. Ik gebruik 2 bits per uitgang - 1 om die te zetten of en 1 om die te clearen.
Het geheel werkt schitterend. Nu nog een simpel programmaatje schrijven om willekeurige byte naar willekeurig adres te schrijven met zelio (checksum algoritme implementeren).
Ik heb een mini ITX je op de kop getikt inclusief voeding voor 135 euro. Het ding heeft genoeg USB poorten - volledige touchscreen/bluetooth gestuurde domotica voor amper 1500 euro - HET KAN ! :
Een paar fotootjes van mijn testopstelling:
http://users.edpnet.be/zeratul/poc/
Het dunne draadje is de schakelaar (een simpel drukknopje)
Op het suikertje komt de 230volt binnen. Die gaat naar de voeding (de goedkope 24volt voeding, omdat de zelio voeding belachelijk veel duurder was) en naar de lamp.
De Q1 en Q2 uitgangen heb ik verbonden met de lamp en de suiker en de 24volt met Zelio en schakelaar. De seriele kabel zit in zijn plaats in de voorkant van de Zelio.
Op het scherm van de laptop (niet zo heel duidelijk) zie je de reeks bytes die ik stuur om de laptop te schakelen - ik heb een seriele terminal programmaatje gebruikt (Hercules) met de juiste com poort instellingen.
Wat ik ook nog moet doen is een Zelio programmaatje schrijven om de status van uitgangen uit te lezen. Kan niet moeilijk zijn met SLout ipv SLin.