Audio / Video / TV / Internet via CAT6 netwerk kabel

Moderator: Domotix-Moderators

dafonzken
DomoMember
Posts: 5
Joined: Wed Jun 21, 2006 2:41 pm

Post by dafonzken »

Foto's is nogal moeilijk ATM.

Het Abitanasysteem moet je zover mogelijk van wegblijven. Alleen de gebruikte stekker-convertors al is om miserie vragen.

Telenet Digital TV werkt over het terugkoppelkanaal like a charm. De installateur had mij zo van die ethernet over power nagelaten, omdat ie vreesde dat het niet ging werken.

Wat ik intussen uitgevisseld heb is dat het helemaal geen systeem van Gardy is maar van een ander deel van de groep waar ze ook deel van uitmaken nl. Schneider. Als je wat zoekt op LexCom home dan pas vind je manuals, user guides, etc etc.

http://www.schneider.nl/pages/producten ... 20Home.htm

De mannen van Gardy komen trouwens na installatie alles volledig uitmeten.

Het grappigste zijn de kabels. Aan de ene kant een coax, aan de andere kant ethernet.

De IR heb ik nog niet kunnen testen omdat ik ze nog niet heb :(
tus
DomoExpert
Posts: 75
Joined: Sun Jul 23, 2006 11:14 am

Post by tus »

dafonzken,

Thanks voor de info, vooral voor de website, heel veel interesante info !!

Je zegt dat Gardy zelf alles komt nameten, maar moet je het dan ook niet door hun laten plaatsen ?

Heb je je eigen patch panel genomen(cat6 of whatever), of heb je genomen wat in hun gamma aanwezig was ?


groetjes,
Christof.
dafonzken
DomoMember
Posts: 5
Joined: Wed Jun 21, 2006 2:41 pm

Post by dafonzken »

Mijn elektricien heeft het geplaatst. Was inbegrepen. Hij had het zelf ook al uitgemeten, en alles was ok. Ik wil dat wel eens vragen...
Alles komt uit het boekje, geen eigen spul. Dit zou wel kunnen, denk niet dat het nodig is in zo'n kastje.

Als ik tijd heb komend weekend zal ik wat foto's maken en online zetten. Je wou dit zelf ook installeren zei je?

Je mag me altijd pm'en en eens komen checken, regio zottegem...
pipodc
DomoExpert
Posts: 55
Joined: Mon Aug 07, 2006 5:20 pm
Location: Antwerpen - België

Post by pipodc »

Voor de distributie van AV in het huis is MythTV heel geschikt. Zeker als je wil werken met netwerk-kabel (CAT5e of CAT6). Ik vond recentelijk info over Pluto Home, die een makkelijk te installeren pakket aanbieden, en blijkbaar een snelle responsetijd hebben voor requests allerhande.

http://plutohome.com/index.php?

Op het eerste zicht biedt dit heel wat mogelijkheden.
Post Reply