Hallo Collega's,
Wij zijn bezig onze woning te voorzien van een volledig domotica systeem (Nikobus).
Even een korte opsomming van de gebruikte modules en hun aantallen:
15 modulaire dimmers van 500w
5 rolluikmodules
3 uitgangsmodules
2 dimcontrollers
PC link module
PC logic module
Atoomklokontvanger
Schemerschakelaar
15 automaten van 16A
44 automaten van 20A
2 automaten van 25A
2 differentieels
300 Viking railklemmen (eerst alles afleggen op de klemmen en dan verder naar de modules gaan.
Dit alles wordt gemonteerd in een vloerkast van 1.80m hoog, 1.30m breed en 35cm diep.
Aangezien dit een hele boterham is, en ik weet niet zo supergoed hoe ik mijn kast moet samenstellen, zou ik willen vragen of bepaalde mensen zo vriendelijk zouden willen zijn een paar foto s van hun kast te willen doormailen.
Dit kan tevens ook interessant zijn voor anderen.
Bedankt voor de hulp
K
Hoe een schakelkast kableren bij een domotica installatie
Moderator: Domotix-Moderators
Kris,
Ik moet zeggen dat je mail me ofwel ontgaan is, ofwel heb ik gedacht er eerst anderen op te laten reageren ...
Ik dacht dat hier al foto's van enkele kasten gepost zijn, laat eens weten wat je precies zoekt, en dan zal ik zeker reageren hier op het forum !
Misschien als je iets preciezer kan laten weten wat je zoekt, dat er ook wel anderen zullen zijn met foto's ...
Ik zou in ieder geval de automaten bij de automaten houden, en de sturing bij de sturing ... Bij de sturing kan je dan nog alles opdelen naargelang de functie, bv. de dimmers bij elkaar, de rolluikmodules bij elkaar ...
En afhankelijk van je voorkeur en financiele toestand, kan je alle (!!) VOB's en stuurdraden allemaal afmonteren op railklemmen. Bij voorkeur (het makkelijkst) monteer je deze klemmen op de bovenste en onderste rail (bij het binnenkomen van de kast dus), maar naargelang de setup, kan het soms nodig zijn, van zowat overal klemmen te monteren.
Ik hoor het wel ...
Mvg,
Bart
PS. Als je bv. zoekt (via de functie in de menu bovenaan) op het woord 'klemmen', dan krijg je ook al heel wat topics met voorbeelden.
Ik moet zeggen dat je mail me ofwel ontgaan is, ofwel heb ik gedacht er eerst anderen op te laten reageren ...
Ik dacht dat hier al foto's van enkele kasten gepost zijn, laat eens weten wat je precies zoekt, en dan zal ik zeker reageren hier op het forum !
Misschien als je iets preciezer kan laten weten wat je zoekt, dat er ook wel anderen zullen zijn met foto's ...
Ik zou in ieder geval de automaten bij de automaten houden, en de sturing bij de sturing ... Bij de sturing kan je dan nog alles opdelen naargelang de functie, bv. de dimmers bij elkaar, de rolluikmodules bij elkaar ...
En afhankelijk van je voorkeur en financiele toestand, kan je alle (!!) VOB's en stuurdraden allemaal afmonteren op railklemmen. Bij voorkeur (het makkelijkst) monteer je deze klemmen op de bovenste en onderste rail (bij het binnenkomen van de kast dus), maar naargelang de setup, kan het soms nodig zijn, van zowat overal klemmen te monteren.
Ik hoor het wel ...
Mvg,
Bart
PS. Als je bv. zoekt (via de functie in de menu bovenaan) op het woord 'klemmen', dan krijg je ook al heel wat topics met voorbeelden.
There's No Home Like An Automated Home ...