Intensia

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
vheijens
DomoMember

Intensia

Post by vheijens »

Ik heb een vraag je ivm Intensia (oude Intellia).

Op welk systeem is dit opgebouwd ? EIB, ... (Op een beurs werd mij verteld dat de mediaserver op Mac OS draait?!?)
Moet de plaatsing steeds door een erkend plaatser gebeuren?

Het systeem ziet er mooi uit, maar is dit het waard? Of zijn er waardige alternatieven?

Alvast bedankt
Last edited by vheijens on Tue Oct 17, 2006 11:31 pm, edited 1 time in total.
EIB-FORUM
DomoFan

Post by EIB-FORUM »

Van Intensia/Intesia heb ik nog nooit gehoord, maar het heeft zeker NIETS met EIB van doen.
EIB FORUM

Hèt Nederlandstalige EIB Domotica forum van Vlaanderen & Nederland!

www.EIB-FORUM.BE
superintegrator
DomoMember

Re:

Post by superintegrator »

EIB-FORUM wrote:Van Intensia/Intesia heb ik nog nooit gehoord, maar het heeft zeker NIETS met EIB van doen.
Intensia is inderdaad de "nieuwe" naam van Intellia. Het is Intensia geworden toen het werd overgenomen door Niko. Vermoedelijk zal Intesia en Nikobus in de toekomstige jaren wel naar elkaar toegroeien, zoniet samensmelten.

Persoonlijk vind ik geen van beide systemen de moeite waard, Niko zowiezo niet, en als je met Intensia een serieuze integratie wil doen zijn er verschillende gebreken, maar vooral het is geen decentraal systeem en je hebt weer een homeserver nodig. PC in je domotica systeem = problemen vragen.
Nothing is impossible
vheijens
DomoMember

Post by vheijens »

Bedankt voor de info.

Heb eerst en vooral mijn post aangepast (voor de schrijffout), mijn excusses hiervoor.

Ik vond hun touchscreen zo mooi... Is deze ook vergelijkbaar in een ander, maar dan beter systeem te krijgen?
superintegrator
DomoMember

Re:

vheijens wrote:Bedankt voor de info.

Ik vond hun touchscreen zo mooi... Is deze ook vergelijkbaar in een ander, maar dan beter systeem te krijgen?

Touchscreens zijn op zich niet lelijk MAAR :

Altijd dezelfde layout, dus zelf niets in aan te passen
Als eens kort bijgestaan ? Is PC scherm met ventilo, als ventilo aanstaat, en dat is quasi altijd, is het geluid echt storend. Zeker als je zo'n touchpanels in slaapkamers of tv ruimte of dergelijk wil plaatsen.
Nothing is impossible
EIB-FORUM
DomoFan

Post by EIB-FORUM »

De PC hoeft niet noodzakelijk in het TouchScreen ingebouwd te worden. Het is perfect mogelijk dat je de PC in de technische ruimte plaatst en het scherm in de muur van bv de slaapkamer. Zo heb je geen last van storende vintilator geluiden ed. Dit is ook beter voor de PC. Hij zal in de technische ruimte meer ventilatie krijgen dan ergens in een muur.
EIB FORUM

Hèt Nederlandstalige EIB Domotica forum van Vlaanderen & Nederland!

www.EIB-FORUM.BE
superintegrator
DomoMember

Maar jij hebt het dan niet over Intensia/Intellia screens.... want die hebben echt wel een storende ventilo aan boord....
Nothing is impossible
Post Reply