Welke LOGO gebruiken

Vragen staat vrij ... / Posez vos questions ...

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
Texnet
DomoMember

Welke LOGO gebruiken

Post by Texnet »

Als ik de lijst van verschillende modelen Siemens LOGO zien, raak ik een beetje in de war over welke ik precies moet nemen

Momenteel zijn al mijn lichtkringen aangestuurd met teleruptoren.
Nu zou ik een paar van deze teleruptoren willen vervangen door LOGO modules.
WELKE LOGO Modules heb ik nodig??

Huidige situatie:
Als stuurspanning voor de teleruptoren gebruik ik 24V.
Teleruptoren worden uitsluitend gebruikt voor het aansturen van lichtkringen.
Zou de teleruptoren wel willen behouden, m.a.w. de uitgangen van de Logo moeten een impuls sturing kunnen geven aan de bestaande teleruptoren, die dan op hun beurt de lichtkring doen branden.
Bedoeling is om d.m.v. 1 drukknop verscheidene lichtkringen kunnen te laten branden. Een soort panic-bottum als je wil, maar ook nog elke kring apart.

Is er een eventueel een degelijk alternatief voor een LOGO.
Welk type van eenvoudige PLC kan als alternatief gebruikt worden.
In dat geval wel PLC met ethernet ( IP ) connection

Thx
on4cet
Site Admin

Post by on4cet »

Als eerste moet je zien of je een display nodig hebt of niet, afhankelijk daarvan kan je al kiezen tussen verschillende modellen ...

Dan kan je ook nog eens kiezen of ze met een transistor sturen of met een relais ... Het spreekt hier vanzelf dat dit bepalend is voor de 'load' die je wil aansturen met je logo! hé ...

En als laatste heb je de verschillende aanlegspanningen ... Hierbij moet je weten dat een DC variant dus ook een DC voeding vereist, en die kosten meestal wel wat meer ...

Ook nog vergeten te vertellen, je hebt afhankelijk van welk model je kiest ook de mogelijkheid tot 2 analoge (!!) ingangen ...

Persoonlijk zou ik dan deze '6ED1 052-2HB00-0BA5' nemen. Kan zowel op 24 Volt AC als DC functioneren, heeft relais uitgangen EN heeft 2 analoge ingangen beschikbaar ...

Mvg,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
koen
DomoFan

Re:

Post by koen »

on4cet wrote:Dan kan je ook nog eens kiezen of ze met een transistor sturen of met een relais ... Het spreekt hier vanzelf dat dit bepalend is voor de 'load' die je wil aansturen met je logo! hé ...
Kan je hier wat getallen bij plaatsen (bij die load). Ik veronderstel dat, als je met teleruptoren werkt, je de relais slechts voor korte tijd sluit om onnodig stroomverbruik te minimaliseren?

groeten,

Koen
on4cet
Site Admin

Post by on4cet »

Koen,

Je moet de technische fiche eens downloaden van die logo! toestelletjes, ik geloof dat de transistor gebaseerde max. 0,3 Amp. mogen schakelen, terwijl de relais gebaseerde 5A en 10A kunnen schakelen, afhankelijk van de versie ...

Maar je kan simpelweg de brochure downloaden hoor, moest je ze niet vinden, laat het dan maar weten ...

Mvg,

Bart
Texnet
DomoMember

Post by Texnet »

Ik dacht dat mijn uitleg voldoende was.
Ik wil met die logo's gewoon mijn teleruptoren sturen die werken met een spoelspanning van 24V.
Vandaag sturen met drukknoppen rechtstreeks de teleruptoren aan.
En eigenlijk zou ik via de logo 1 of méérdere teleruptoren ter zelfder tijd willen aansturen.
Is een Logo met transitoruitgangen dan genoeg ??
Display of niet maakt niet zo veel uit. Is dit display niet gemaakt voor diegene die manueel willen programeren ???
Bestaat er een IP-koppeling voor de Logo.

Is er eventueel een andere merk/type die mij een oplossing kan bieden ??
on4cet
Site Admin

Post by on4cet »

Ja, in dat geval is eentje met transistors genoeg en ja er zijn varianten : Easy van Clockner Moeller, en nog wel een paar geloof ik, op het forum is hier reeds een heel topic aan gewijd !

Mvg,

Bart
Post Reply