palmerch wrote:Ik zou raamsensoren willen plaatsen voor een domotica installatie(niet voor een echt alarm dus)
Maar weet iemand eigenlijk of raamsensoren ook in ral kleuren te verkrijgen zijn en van welk merk, kwestie dat het niet te
sterk opvalt dat er sensoren tegen hangen ? (qua esthetica)
Weet ook iemand hoe normaal gezien de draden worden weggewerkt van raamsensors bij een echt alarmsysteem ?
Zodat deze ook niet zo opvallen langs de binnenkant
En in het profiel boren lijkt mij toch niet dat te zijn qua isolatie
groetjes,
Christof.
Hallo naamgenoot,
Ik ben alarminstallateur en installeer dikwijls raamcontacten.
Kleuren bestaan spijtig genoeg enkel in wit en bruin. dit zowel voor inbouw als voor opbouw.
Inbouw is perfect mogelijk in hout en is zodoende proper afgewerkt.
Voor aluminium of pvc moet je wel op het volgende letten.
De meeste ramen bevatten toch een gedeelte ijzer en dit zal hetvolgende probleem opleveren. wanneer er ijzer rond uw magneetcontact zit zal deze op lange duur magnetiseren en dan is ze stuk.
Je moet zeker zijn dat je niet in ijzer boort of te dicht bij ijzer,dus best even uw installateur raadplegen.
De kabel boor je door het profiel ( liefst op de zijkant, voor het water).en maak de koppeling zodanig dat je later er nog aan kan.
als je echt niet anders kan is opbouw een oplossing.
Het beste steek je dit onderaan aangezien dit het minste opvalt en zodoende kan je de kablage perfect laten uitkomen zonder dat je kabel ziet.
Mss nog een tipke: installeer uw concacten zodanig dat je uw venster op kip staat dat uw concact nog steeds gesloten is,zodoende je nog kan verluchten.
voor inbouw gebruik ik meestal sentil en gebruik ALTIJD wide gap magneten: deze mogen verder van elkaar verwijderd zijn. en dat is handig bij pvc of aluminium.
Bij opbouw heb ik een magneet die bijna niet opvalt. gewoon 2 witte of bruine blokjes perfect afgewerkt met een afdekkap.
greetz
christof