Heb hier ook een S7-200 CPU 226XM naast mij in proefopstelling liggen .
Heb hem amper een paar weekjes en had totaal geen ervaring met PLC , maar mijn eeste stapjes zijn toch al gezet , eerste testje met om de ingangen als teleruptoren te programmeren en een centrale uit/aan te maken .
1M + 2M + M heb ik doorverbonden .
Met de +L maak ik contact met de ingangen ( hier komen de drukknoppen uiteraard in definitieve montage ) , bedoeling zou zijn deze als common draad ( rood ) te gebruiken op mijn SVV kabels naar de druk knoppen . ( zoals Rigo ook zegt in zijn post )
Dan op de uitgangen 1L + 2L + 3L heb ik nu aan de plus van labovoeding gehangen en dan op de uitgangen 0.0 0.1 0.2 etc een paar 24volt lampjes voor te testen . Het is de uitvoering met Relais uithangen die ik heb , maar ik zou toch afzonderlijke relais hiermee aansturen op 24volt gevoed door een losse transfo in de zekering kast . ( het vermogen van die transfo moet dan berekend zijn op het aantal relais die ik wil aansturen dacht ik zo ) .
Uiteraard ga ik nog een paar extra EM223 modules erbij moeten prikken voor nog meer in/uitgangen te hebben , de vraag is nu die interne voeding in de S7-200 kan die dat allemaal trekken ? Of moet ik nog een extra 24VDC voeding erbij steken ( Sitop ? ) .. En daarvan dan de - verbinden met de 1M + 2M + 3M en ga zo maar door en de plus uiteraard gebruiken als common voor drukknoppen . En de M &L+ op de plc zelf niet gebruiken ?? Of zie ik dat verkeerd ?
Graag een beetje input van PLCAddicts hier