enkele vragen

Vragen staat vrij ... / Posez vos questions ...

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
joske_power
DomoMember

enkele vragen

Post by joske_power »

Hello,

ik heb enkele (hele hoop) vragen betreffende domotica.

Ik veronderstel toch dat het probleem met domotica te maken heeft.
We zijn bezig met het verbouwen van een huis... nu heeft onze architect ons gezegd dat het mogelijk is om via 1 toestel in verschillende kamers muziek af te spelen, en met infrarood gestuurde boxen...

Kan er me iemand uitleggen hoe dat in zijn werk gaat, en wat daar allemaal voor nodig is... en hoe we daar aan kunnen geraken, of bij wie we best gaan om onze droom te verwezelijken. Het zou ook tof zijn mocht het afspelen van audio cd's en mp3 cd's (of dvd's) hierin verwerkt zouden kunnen worden,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen,

Alvast bedankt,

Joske
(helemaal nieuw hier, en ook op gebied van Domotica)
on4cet
Site Admin

Antwoorden ....

Post by on4cet »

Hey Joske,

Probleem is dat je in die dingen heel ver kan gaan .... Wat jij bedoeld, is eigenlijk heel simpel, je zorgt gewoon dat je vanaf je stereo genoeg luidspreker draden trekt naar de verschillende ruimtes .... of zoals ik gedaan heb, 7 luidsprekerdraden naar node-0 (centrale ruimte dus, daar waar de elektr. enzo allemaal toekomt), en vanaf daar zoveel luidsprekerdraden trekken als je van plan bent ooit te gebruiken. Bv. naar elke kamer, terras buiten, hobbyruimte in chalet ofzo ... En naar genoeg verschillende plaatsen in de living en keuken, zodat je keuze hebt waar je de speakers gaat zetten ...

Ga je over speakers praten met infrarood of Radiogestuurd, hou er dan eventueel wel rekening mee dat deze door tal van dingen kunnen gestoord worden ... iemand hier ervaring mee ??? Ik kan me inbeelden als het volume ver open staat, en er dan digitale artefacten bovenkomen, je oren wel erg pijn gaan doen !

Bij mij gaat er in ieder geval niets boven een draadgetrokken scenario !

Het bovenste was heel simpel, maar je hebt ook apparaten waar je bv. van op afstand je bron kan kiezen bv. radio op de badkamer, cd in de keuken, en dat allemaal onafhankelijk van elkaar ... Ik geloof dat NILES ook zoiets heeft ... in ieder geval zoek in Google eens op WHOLE HOUSE AUDIO ... en dan zal je wel genoeg vinden !

Voor de aanschaf van zulke dingen zou ik zeker bij een professionele verkoper langsgaan ... bij de normale winkels zal je dit volgens mij niet vinden ... zoek eventueel op merknaam en dan naar verkooppunten ...

RUSSOUND heeft ook dergelijke systemen geloof ik ... in ieder geval, googlen maar !

Groetjes,

Bart
Post Reply